وزارت بهداشت: دانشجویان متخلف در زمینه صندلی‌فروشی دانشگاه‌ها از تحصیل محروم می‌شوند

    کد خبر :652833

محمد حسین حیدری روز دوشنبه درباره ماجرای صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی توضیح داد: موضوع صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از طریق حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت پیگیری و به بازرسی نیز گزارش شده است. بر این اساس فهرستی تهیه و برای برخی از متخلفان پرونده قضایی تشکیل شده است.

 

وی ادامه داد: وضعیت این متخلفان از جنبه های مختلف بررسی شده و صندلی های اشغال شده با جزییات مورد بررسی قرار گرفته است. در این زمینه مباحث قضایی مطرح است و باید حوزه قضایی تصمیم لازم را در زمینه برخورد با این افراد اخذ کند.

 

لغو انتقال فرزندان هیات علمی از رشته دامپزشکی به پزشکی

 

حیدری بیان کرد: انتقال فرزندان هیات علمی از رشته دامپزشکی به پزشکی نیز لغو شده و در مورد موضوع انتقال دانشجویان ایرانی از خارج هم تخلفات انجام شده، به دقت در حال پیگیری است.

 

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: تعداد افراد متخلف بیش از ۲۰۰ نفر است و دلایل این موضوع با توجه به هر شخص تفاوت دارد. یعنی برخی از این افراد در مورد معدل تخلف کردند و برخی دیگر مدارک جعلی در زمینه تاییدیه سفارت ارائه دادند و حتی برخی در کشور خارجی اقامت نداشتند و مدارک جعلی مبنی بر اقامت در آن کشور ارائه کردند. در نتیجه روند واحدی در زمینه این تخلف ها وجود ندارد.

 

 

سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز روز گذشته درباره مبارزه با فساد در وزارت بهداشت به موضوع صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی به وزارت بهداشت آمدم، اولین گامی که برداشتم، احیای آرمان‌های انقلاب اسلامی بود و اولین کاری که در این وزارتخانه کردیم، شفاف سازی و کوتاه کردن دست برخی از دست اندازان به بیت المال در مجموعه هایی مانند سازمان غذا و دارو، هیات امنای ارزی و مجموعه های دانشگاهی از جمله در پذیرش دانشجویان خارج از کشور و جابه‌جایی برخی دانشجویان به جای برخی فرزندان روستایی و کارگرزاده بود.

 

 

به گزارش ایرنا،وی تاکید کرده است: اگر فرزند خانواده ای مرفه در کشور، استعداد و پتانسیل درس خواندن را داشته باشد، جا را برای او تنگ نمی کنیم، اما جای فرزند تهیدستی را با یک فرد دیگر صرفا به دلیل داشتن سرمایه، پول و رانت عوض کردن، ظلمی فاحش به نظام آموزشی کشور بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید