معضل ترک تحصیل دبیرستانی‌ها در سیستان و بلوچستان

    کد خبر :643745
معضل ترک تحصیل دبیرستانی‌ها در سیستان و بلوچستان

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: از محل قانون الحاق یک ماده به قانون تکلیف معلمان حق‌التدریس، ۳۲۰۰ معلم جذب آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان می‌شوند.

 

به گزارش ایسنا، یارمحمد حسین‌بر در جلسه شورای معاونان آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: شاخص‌های آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان از سال ۹۲با تدوین برنامه توسعه ملی تا حدی بهبودیافته است. برنامه توسعه ملی در همه ابعاد جایگاه ویژه‌ای دارد و از اولویت‌های اصلی آموزش‌وپرورش محسوب می‌شود.

 

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش افزود: در تحلیل و مقایسه شاخص‌های استان با نرم کشور در مقطع ابتدایی حجم زیادی بازمانده از تحصیل‌داریم و همچنین در مقطع متوسطه دوم به دلایل مختلف با معضل ترک تحصیل دانش‌آموزان مواجه هستیم.

 

حسین‌بر ازجمله دلایل بازماندگی و ترک تحصیل در استان سیستان و بلوچستان را شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و قومی دانست و بر حضور نیروهای بومی استان در شوراهای تصمیم‌ساز، تصمیم گیر و مؤثر مانند شورای عالی آموزش‌وپرورش تأکید کرد.

 

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش گفت: با حمایت‌های بی‌دریغ و درایت معاون آموزش ابتدایی وزارتخانه و همچنین تلاش همکاران استان، حوزه پیش‌ دبستانی جزو بهترین شاخص‌ها در کشور معرفی‌شده است.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان متحول شود یک عزم فراتر از توان وزارتخانه نیاز است و مشارکت ارگان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها را می‌طلبد.

 

حسین‌بر یکی از شاخص‌هایی که باعث اتلاف هزینه‌ها درآموزش‌وپرورش می‌شود را تکرار پایه در مقطع ابتدایی دانست که با ۸.۹۴درصد در سال گذشته تقریباً نزدیک به ۳برابر کشور بوده است.

 

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، وی توانمندسازی نیروی انسانی را در کاهش شاخص‌های منفی مهم دانست و گفت: از محل قانون الحاق یک ماده به قانون تکلیف معلمان حق‌التدریس ۳۲۰۰نیرو جذب آموزش‌وپرورش استان می‌شوند که با آموزش این نیروها بسیاری از شاخص‌ها ارتقا و کمبود نیروی انسانی رفع می‌شود.

 

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش همچنین از راه‌اندازی ۱۷۰۰مرکز آزمون (تست سنتر) در کشور تا پایان آذر خبر داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید