۴۸۰روز مرخصی زایمان برای والدین سوئدی

    کد خبر :643242
۴۸۰روز مرخصی زایمان برای والدین سوئدی

سوئد به‌عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان در زمینه مرخصی زایمان رتبه‌بندی می‌شود؛ پس از تولد فرزند، هر دو والدین واجد شرایط مرخصی ۴۸۰روزه هستند.

 

یکی از دغدغه‌های مادرانی که به‌تازگی کودک خود را به دنیا آورده‌اند، نگهداری و مراقبت از کودک تازه‌‌متولدشده بعد از زایمان است؛ بسیاری از کشور‌ها برای راحتی مادران و پدران، مرخصی‌هایی را در نظر می‌گیرند تا آنها به تربیت کودک خود بپردازند.

 

کشور سوئد یکی از کشورهای اروپایی است که تمهیدات و تسهیلات ویژه‌ای را برای مادران و پدران شاغلی که صاحب فرزند می‌شوند، در نظر گرفته تا با استفاده از این تسهیلات، وظیفه خود را در قبال نوزاد خود به‌نحو احسن انجام دهند.

 

به گزارش “گاردین”، سوئد به‌طور مداوم به‌عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان در این زمینه رتبه‌بندی می‌شود که به پدران مرخصی می‌دهد؛ پس از تولد فرزند، هر دو والدین واجد شرایط مرخصی 480روزه هستند.

 

این مرخصی به‌همراه حقوق خواهد بود و هر دو با وجود مرخصی می‌توانند حقوقشان را دریافت کنند؛ مقدار حقوق دوره مرخصی زایمان 80 درصد حقوق دریافتی شخص است.

 

سیاست‌های دولت سوئد باعث انعطاف‌پذیری در نحوه تصمیم‌گیری زوج‌ها برای استفاده از مزایای پس از زایمان می‌شود؛ در حالی که هر دو والدین حق داشتن مرخصی 480روزه را دارند، 90 روز از این روزها به‌عنوان حداقل برای هر والدین اختصاص داده می‌شود و روزهای باقی‌مانده نیز می‌تواند به والدین دیگر منتقل شود.

 

به گزارش تسنیم،دولت برای تشویق هرچه بیشتر پدران برای فاصله گرفتن موقت از کار و سپری کردن وقت بیشتر با نوزادان، طرح دیگری نیز تصویب کرده است که به زوج‌ها امکان می‌دهد از مزایای مالی تا حدود 1500 یورو استفاده کنند؛ برای استفاده از این قانون باید زمان مرخصی پدر و مادر نزدیک به یکدیگر باشد.

 

بسیاری از مادران و پدران شاغل سوئدی که به دریافت مرخصی مبادرت می‌ورزند، هیچ نگرانی نسبت به از دست دادن کار خود ندارند؛ آن‌ها با اطمینان از این مسئله، درخواست مرخصی می‌دهند و به امورات نوزاد و خانواده خود می‌پردازند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید