ورود اولین گروه میهمانان آبی به آبگیرهای استان تهران

    کد خبر :642583
ورود اولین گروه میهمانان آبی به آبگیرهای استان تهران

معاون فنی حفاظت محیط زیست استان تهران از ورود تعدادی فلامینگو به همراه سایر پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر به آبگیرهای جنوب استان تهران در روزهای اخیر خبر داد.

 

مهرداد کتال محسنی با اشاره به اینکه گشت و پایش ماموران و کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش از زیستگاه‌های آبی استان تهران به منظور کنترل بیماری آنفلوآنزای پرندگان به‌طور مستمر انجام می‌شود، گفت: روز گذشته کارشناسان حین بازدید و پایش آبگیر قنبرآباد شهرستان ری، تعدادی فلامینگو را در این منطقه مشاهده کردند.

 

وی با بیان اینکه برخی از این فلامینگوها نابالغ هستند و اولین زمستان‌گذرانی خود را در این آبگیر می‌گذرانند، اظهارکرد: با توجه به اینکه فلامینگوها از گونه‌های تحت حمایت و حفاظت سازمان محیط زیست هستند، این زیستگاه آبی در کنار سایر زیستگاه‌ها به‌طور مستمر تحت کنترل و پایش محیط بانان منطقه قرار دارد.

 

به گزارش ایسنا ،معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به سرشماری پرندگان در سال ۹۷ گفت: درسال گذشته ۳۲ گونه پرندگان مهاجر در استان تهران سرشماری شد که این گونه‌ها بیشتر شامل اردک سرسبز، خروس کولی، خوتکا، انواع حواصیل، کشیم، انواع کاکائی، باکلان و آنقوت می‌شدند.

 

وی ادامه داد: دریاچه سدهای ماملو، لتیان، فشافویه همچنین حوضچه‌های پرورش ماهی عشق آباد و آبگیرهای بندعلیخان، قنبرآباد و دریاچه شهدای خلیج فارس تهران و رودخانه شور و بخش‌هایی از رودخانه حفاظت شده جاجرود مکان‌هایی هستند که بیشتر این پرندگان در آن فرود می‌آیند و اقامت می‌کنند.

 

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، کتال محسنی در پایان با تأکید بر اینکه با متخلفان شکار و صید برابر قانون برخورد می‌شود، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف شکار و صید و یا لاشه مشکوک هر گونه پرنده مهاجر و غیر مهاجر بلافاصله موضوع را به اداره محیط زیست شهرستان مربوطه و یا سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید