پرتاب اشتباهی بمب پر نشده آمریکایی در ژاپن

    کد خبر :639994

یک فروند هواپیمای اف ۱۶ آمریکا اشتباهاً بمب پرنشده‌ای را در جریان پرواز آموزشی در ژاپن انداخت.

 

به گزارش صدا و سیما ، یوشی هیدا سوگا دبیر کل کابینه ژاپن روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری گفت: یک جت جنگی اف ۱۶ تصادفاً بمب پرنشده‌ای را هنگام پرواز آموزشی در منطقه آئوموری ژاپن انداخته است. وی ضمن سرزنش ایالات متحده به خاطر این اتفاق، ادامه داد: ما از آمریکا خواسته ایم از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کند.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که یک فروند هواپیمای اف ۱۶، بمبی ساختگی را در خارج از منطقه پرواز‌های آموزشی انداخته است. هیچ آسیبی به کسی وارد نشده است.

افزایش حوادث هوایی در ژاپن طی سال‌های اخیر نگرانی مردم را در پی داشته است. اغلب این حوادث به نیروی هوایی آمریکا در ژاپن برمی گردد، اما گاهی نیرو‌های دفاعی ژاپن نیز مسبب این نوع اتفاقات اند.

توقف پروازهای آموزشی امریکا در شمال ژاپن

نیروی هوایی آمریکا پروازهای آموزشی خود را در نزدیکی پایگاه هوایی میساوا در منطقه آئوموری ژاپن به حال تعلیق در می آورد.

به گزارش خبرگزاری تاس، فرماندهی نیروهای آمریکایی در ژاپن (USFJ) در حساب توئیتری خود نوشت: نیروی هوایی آمریکا ،پس از آنکه جت جنگنده اف 16 اشتباها یک بمب پرنشده را در ژاپن انداخت تصمیم به تعلیق پروازهای آموزشی خود در آئوموری گرفته است.

یو اس اف جی ایمنی را جدی می گیرد و میساوا انداختن آموزشی بمب های پرنشده را تا اطلاع ثانوی معلق کرده است. این اتفاق، اهمیت آموزش واقع گرایانه برای اطمینان از ایمنی هر گونه عملیات را بیش از پیش نمایان می سازد.

چندی پیش یک جت جنگنده اف 16 بمبی پر نشده را در خارج از منطقه پروازهای آموزشی ژاپن انداخت که البته هیچ گونه آسیبی در این خصوص گزارش نشده است. مقامات ژاپنی ضمن سرزنش واشنگتن از امریکا خواستند از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کند. افزایش حوادث هوایی طی سالهای اخیر در ژاپن منجر به نگرانی جدی شهروندان شده است. غالبا هواپیماهای امریکایی مسبب این حوادث هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید