آیت‌الله مکارم: شاید سوریه تا ۵۰ سال آینده توان بازسازی ویرانی‌های خود را نداشته باشد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۵۷
    کد خبر :637244

مرجع تقلید تشیع با بیان اینکه تکفیری‌ها تهدیدی برای تمام بشریت هستند، گفت: ناامنی از کشورهای منطقه هم فراتر رفته و خطر تروریسم در تمام دنیا محسوس است پس همه باید دست بدست هم داده و در مقابل آن ایستادگی کنند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز یکشنبه در پیامی که از طریق ویدئو کنفرانس در کنگره نقش استکبار جهانی در حمایت از جریان‌های تکفیری و افراطی و راه‌های مقابله با آن در سنندج پخش شد، اظهار داشت: تشکیل این همایش پرشکوه در این منطقه با حضور علمای تشیع و تسنن را تبریک می گوییم.

 

وی با بیان اینکه هرگونه فعالیت و شرکت در چنین جلساتی ذخیره آخرت است که عمل صالح به شمار می رود و خداوند برای آن پاداش قرار داده است، افزود: امروز بزرگترین خطر اسلام، خطر تکفیری است که در دنیا آتش افروزی کرده و کشورهای اسلامی را به ویرانه تبدیل کرده است.

 

به گزارش ایرنا،این مرجع بزرگ تقلید اضافه کرد: شاید سوریه تا ۵۰ سال آینده توان بهسازی و بازسازی ویرانی‌های خود را نداشته باشد و در عراق و دیگر کشورها هم آتش تکفیری‌ها، دامن اهل تسنن و تشیع را فرا گرفته است.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی راه حل نظامی، سیاسی و فرهنگی را برای مبارزه با تکفیری‌ها الزامی دانست و گفت: بدون راه های فرهنگی، راه‌های نظامی و سیاسی جواب نمی‌دهد و جهان اسلام باید طوری عمل کند که تمام دنیا را از انحراف این گروه‌ها و فرقه ها از اسلام تبیین کند.

 

وی تاکید کرد: اسلام تکفیری با روح و جسم اسلام واقعی سازگار نیست لذا باید با اطلاع‌رسانی صحیح، انحراف این فرقه ها را از اسلام مشخص کرد تا کسی جذب این فرقه‌ها نشود.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: با برگزاری کنگره‌های بزرگ اسلامی در ۲ سال اخیر در قم جلب و جذب در داعش و گروه‌های تکفیری و امثال آن کمتر شده که این نشان از تاثیرگذاری کارهای فرهنگی دارد.

 

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه علما و مسئولین باید دست بدست هم بدهند و خطرات انحراف و بیگانگی تکفیری‌ها با اسلام و مسلمانان را به خوبی تبیین کنند، یادآور شد: اسلام دین رحمت است و دین تکفیری ها کشتار و تخریب است لذا باید اسلام واقعی را به جهان معرفی کرد.

 

وی خطر مهم دیگر تکفیری‌ها را جلوگیری از پیشروی اسلام در دنیا اعلام کرد و گفت: آنها اسلام را به عنوان دین خشونت جلوه می‌دهند و می‌خواهند با کمک به دشمنان مقابل پیشروی را بگیرند اما پاپ هم اذعان کرد که اسلام دین حقیقت است و تکفیری ها با اسلام بیگانه هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: تکفیری‌ها و وهابیت طرفدار واقعی اسلامی نیستند و در چچن هم در اجتماع بزرگ علمای اهل سنت به صراحت این گروه‌ها جدای از اسلام و مسلمانان معرفی شدند.

 

این مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: با آگاهی بخشی بیشتر به مردم و تداوم برنامه های فرهنگی، سیاسی و نظامی باید ریشه تکفیری‌ها را بر کند.

 

همایش نقش استکبار در حمایت از جریان های افراطی و تکفیری و راه های مقابله با آن با مشارکت دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و با حضور شخصیت ها و علمای برجسته اهل سنت و تشیع در سنندج در حال برگزاری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید