بررسی آخرین وضعیت معاملات بازار پایه پس از امضای بیانیه پذیرش ریسک

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۵۳

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس گفت: پیش از الزام امضای بیانیه ریسک در کارگزاری‌ها، بارها بر این نکته که معامله در بازار پایه با ریسک همراه است تاکید شده و در واقع وجود ریسک­ در معاملات سهام و حق تقدم خرید سهام در بازار پایه فرابورس ایران موضوع جدیدی نیست.

با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بازار پایه ب و ج تا روز 31 اردیبهشت و حدود یک ماه برای امضای فرم پذیرش ریسک معاملات سهام و حق تقدم خرید سهام در بازار پایه فرابورس ایران فرصت دارند، گفت: قرار نیست که پیش از فرا رسیدن این موعد دسترسی مشتریان آنلاین مسدود شود.

محسنی با تاکید بر اینکه دسترسی هیچ یک از معامله‌گران آنلاین مسدود نشده، افزود: تاکنون بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار پایه از طریق سیستم‌های شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات برخط مراجعه و اقدام به تایید بیانیه به صورت آنلاین کرده‌اند و حتی نیاز به مراجعه حضوری نبوده است.

وی در پاسخ به این پرسش فارس که اگر شخصی برای پذیرش ریسک اقدام نکند چه اتفاقی خواهد افتاد، یادآور شد: اگر تا 31 اردیبهشت سرمایه‌گذاری موفق به تایید بیانیه چه به صورت الکترونیکی و چه حضوری نشود همچنان می‌تواند معامله کند و تنها دسترسی آنلاین اینگونه سرمایه‌گذاران مسدود خواهد شد که پس از مراجعه حضوری به کارگزاری و پذیرش ریسک، مجددا امکان معاملات آنلاین را خواهند داشت.

محسنی در پاسخ به شایعات مطرح شده در خصوص توقف نمادها تاکید کرد: نمادی قرار نیست به دلیل موضوع بیانیه ریسک متوقف شود ضمن آنکه فرابورس وضعیت و جایگاه کنونی هر شرکت را هم از طریق کدال به عموم و هم از طریق نامه به تمامی ناشران بازار پایه اعلام کرده است و توقف و انتقال نمادهای مشمول به بازار ج طبق اعلام قبلی همان 31 مردادماه خواهد بود.

به گفته وی آشنایی با مقررات، به سرمایه‌گذاران امکان معامله می‌دهد تا نسبت به حقوق و تعهدات خودآگاهی و پذیرش کامل داشته باشد که امکان این آشنایی از طریق بیانیه یادشده فراهم شده است.

محسنی با بیان اینکه معاملات بازار پایه هم اکنون به تعادل رسیده و صف‌های خرید و فروش از بین رفته است، یادآور شد : کارگزاری‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه زمان دارند این بیانیه را به امضای سرمایه‌گذاران دو تابلو پایه “ب” و “ج” برسانند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید