فشار آمریکا بر توییتر برای مسدودکردن حساب‌های حزب‌الله و حماس

    کد خبر :631650

آمریکا به دنبال تحریکات مستمر خود ضد مقاومت این بار مدیرعامل توییتر را تحت‌فشار گذاشته تا حساب‌های حزب‌الله و حماس را مسدود کند.

 

در راستای تحریکات پی‌درپی آمریکا ضد گروه‌های مقاومت در لبنان و فلسطین اشغالی٬ نمایندگان حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالات متحده از مدیرعامل توییتر خواستند تا همه اطلاعات مربوط به حزب‌‌‌الله و جنبش حماس را پاک کند.اقدامی که تایید می‌کند آمریکایی‌ها درحال مقابله با بسترهای رسانه‌ای حزب‌الله و حماس هستند٬ پس از اقدام توییتر به بستن حساب سایت خبری العهد که به دنبال تحمیل یک سری از اعلان‌ها موقتا مسدود شده بود٬ انجام شد.

 

به موازات آن، گروه نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه در شورای نمایندگان ایالات متحده به جک دورسی مدیرعامل توییتر مهلت داد که تا اول نوامبر آینده کلیه محتوای مربوط به حماس و حزب الله را حذف کند.

 

آنها طی صدور پیامی به دورسی از وی خواستند تا فورا نقض قوانین آمریکایی را متوقف کنند. این نمایندگان همچنین اظهار کردند که برخی از این سازمان‌ها توسط آمریکا در دسته‌بندی تروریستی جای گرفته‌اند. این گروه همچنین از مدیرعامل توییتر خواست تا به منظور توضیح درباره سیاست توییتر و معیارهایی که طبق ادعای خود آمریکایی‌ها در تعریف محتواهای افراط گرایانه و خشونت‌آمیز دارد٬ در کنگره حاضر شود.

 

به گزارش تسنیم ،این نمایندگان همچنین از جک دورسی خواستند تا برای جلوگیری از انتشار مطالب مربوط به سازمان‌هایی که طبق قانون آمریکا در دسته‌بندی تروریستی قرار دارند٬ تغییراتی در سیاست‌های توییتر به وجود بیاورد.

 

قابل توجه است که در ماه گذشته گوتمیر و رید و فیتز پاتریک نمایندگان آمریکایی ٬ پیامی مبنی بر اینکه سازمان‌‌هایی که طبق ادعای آنها تروریستی هستند اجازه استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی را دارند٬به مدیران اجرایی گوگل و توییتر و فیسبوک فرستاده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید