کاربری میدان حسن آباد فرهنگی می‌شود

    کد خبر :630878

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران با بیان اینکه میدان حسن آباد یکی از اماکن تاریخی تهران است، گفت: کاربری این میدان فرهنگی می‌شود.

 

برزین ضرغامی‌ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: تعریف کاربری فرهنگی برای میدان حسن آباد باتوجه به بافت تاریخی آن‌فرصت مغتنمی برای جذب توریست وگردشگران داخلی و خارجی است تا به مرور سایر بخش‌ها نیز کاربری‌هایی را که به نفع شهر و مردم تهران است برگزینند.

 

وی ادامه داد: میدان حسن آباد یکی از اماکن تاریخی تهران است که بعد از حادثه آتش سوزی‌ که رخ داد، قرار شد تا این ساختمان را ظرف مدتی کوتاه مرمت و بازسازی کنیم، اما با توجه به اینکه این بافت تاریخی مالک شخصی دارد تصمیم بر این شد تا تلاش کنیم به جای اینکه شهرداری خودش این کار را انجام دهد، مالک ساختمان این کار را انجام دهد.

 

ضرغامی گفت: در همین راستا شورایی متشکل از سازمان زیباسازی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری تهران، شهرداری منطقه 11، دانشگاه تهران و خود مالک که بخش اعظمی‌از ملک یعنی بیش از هزار متر مربع از 1300 متر مربع متعلق به ایشان است، تشکیل شد.

 

ضرغامی‌افزود: جلسات مختلفی برگزار شد و پس از این رایزنی‌ها و هم اندیشی ها قرار بر این شد تا بتوانیم از فرصت پیش آمده برای تغییر کاربری این ملک که تا امروز در حوزه یراق‌آلات و وسایل ساختمانی در آن استفاده می‌شده، بهره ببریم.

 

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در بررسی‌های انجام شده از سوی دانشگاه تهران متوجه میزان تخریب این ملک در گذر زمان شدیم تا بتوانیم این ملک را در آینده و پروژه بازسازی به نقشه اولیه نزدیک و اصالت بخشی این ملک انجام شود.

 

وی تصریح کرد: نکته بعدی تعریف کاربری فرهنگی برای میدان حسن آباد باتوجه به بافت تاریخی آن‌فرصت مغتنمی برای جذب توریست و گردشگران داخلی و خارجی است تا به مرور سایر بخش‌ها نیز کاربری‌هایی را که به نفع شهر و مردم تهران است برگزینند.

 

ضرغامی‌اظهارکرد: این تفاهمنامه با این اهداف امضاء و بخش اعظمی‌ از کار به عهده مالک گذاشته شده و طبیعتا هزینه‌های بازسازی نیز از سوی مالک تامین خواهد شد اما در بحث طرح و نظارت هم شهرداری و هم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مشارکت خواهد کرد.

 

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران درباره آینده این بافت تاریخی، گفت: به طور کل بنا بر این است تا کاربری این ملک به کاربری فرهنگی تغییر کند و این فرصتی است تا باقی مالکان نیز کاربری خود را به فرهنگی تغییر دهند و از همین طرح الگو بگیرند.

 

وی درباره زمان بازسازی این ملک تاکید کرد: با توجه به اینکه بازسازی از طریق بخش خصوصی و مالک انجام می‌شود زمان اتمام بازسازی بستگی به سرعت ایشان دارد اما جداره‌های بیرونی که بر عهده شهرداری است به سرعت بازسازی خواهد شد.

 

به گزارش فارس، ضرغامی‌افزود: طبیعتا برای سرعت بخشیدن به امور بازسازی، کارهایی نظیر صدور مجوزهای لازم که برعهده شهرداری است در سریعترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید