آینه‌ هوشمند ایرانی ساخته شد

    کد خبر :629243

محققان کشور موفق به طراحی و ساخت آینه‌های هوشمندی شدند که قابلیت کاربرد در اتاق مدیران و ساختمان های مسکونی را دارد.

 

علیرضا معرف یکی از اعضای تیم طراحی کننده آینه های هوشمند اظهار کرد: توانستیم آینه های هوشمندی را طراحی کنیم که به عنوان منشی در دفتر مدیر عاملان می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه این آینه می تواند برنامه روزانه را نشان دهد، گفت: این برنامه ها از قبل به این آینه داده می شود و در تاریخ مشخص برنامه ها را به مدیر و یا هر فرد دلخواه تعیین شده ارائه می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه ها زمانی روی آینه ظاهر می شود که صاحب آینه را بشناسد و اطلاعات و برنامه ها بعد از قرارگرفتن جلوی آینه به نمایش گذاشته می شود.

 

معرف در خصوص ویژگی های دیگر این آینه هوشمند گفت: ساعت، تاریخ، آب و هوا و… می تواند از جمله پارامترهایی باشد که به محض قرار گرفتن جلوی آینه به نمایش در آید.

 

این محقق با اشاره به دیگر کاربردهای آینه هوشمند گفت: از آینه می توان در لابی منازل به عنوان قرار دادن اطلاعات ساختمان به اعضای ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد تا علاوه بر آینه بودن خاصیت دیگری نیز داشته باشد. همچنین از آن می توان به عنوان صفحه وایت برد نیز استفاده کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه این آینه هوشمند می تواند اخبار روز را نیز نشان دهد، گفت: تاکنون نمونه خارجی این آینه ساخته نشده زیرا تنها نمونه ای که در این سبک دیده شده آینه هایی برای پرو لباس بوده است.

 

معرف با بیان اینکه این آینه نمونه داخلی نیز ندارد، عنوان کرد: در صدد هستیم که سیستم صوتی را به این آینه اضافه کنیم که برنامه ها را برای فرد مورد نظر بخواند.

 

به گزارش مهر، این طرح توسط علیرضا صادقی تبار در مرکز رشد دانشگاه علمی کاربردی طراحی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید