رشد اقتصادی چین کاهش می‌یابد

    کد خبر :628534

بانک جهانی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی چین را کاهش داد.

به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، بانک جهانی با اشاره به تداوم جنگ تجاری بین آمریکا با چین و مشکلات پیش آمده در بخش مالی و فناوری چین، پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور برای سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را کاهش داد. این گزارش نرخ رشد اقتصادی امسال چین را ۶.۱ درصد پیش‌بینی کرده که ۰.۱ درصد کمتر از نرخ پیش بینی شده در گزارش قبلی است. هم‌چنین این نرخ ۰.۴ درصد کمتر از نرخ هدف‌گذاری شده توسط دولت این کشور محسوب می شود.

 

بانک جهانی هم چنین پیش‌بینی کرده است روند نزولی رشد اقتصادی چین برای سال‌های بعدی نیز ادامه داشته باشد به گونه‌ای که نرخ ۵.۹ درصدی برای سال ۲۰۲۰ و رشد ۵.۷ درصدی برای سال ۲۰۲۱ برای چین پیش بینی شده است.

 

بانک جهانی با اشاره به این‌که پیامدهای جنگ تجاری بین دو اقتصاد نخست جهان به دیگر مناطق نیز سرایت کرده است، از کاهش ۰.۶ درصدی رشد اقتصادی فیلیپین و ۱.۱ درصدی رشد اقتصادی تایلند در نتیجه این جنگ تجاری خبر داده است. پیش‌تر دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی خسارت جنگ تجاری بین امریکا و چین بر اقتصاد جهانی را ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده بود.

 

این بانک با اشاره به این‌که در نتیجه جنگ تجاری، زنجیره تامین در بسیاری از کشورهای جهان دچار اختلالات جدی شده است نسبت به کاهش تمایل سرمایه گذاری‌های خارجی در نتیجه افزایش فضای نامطمئن اقتصادی و تجاری هشدار داده است.

 

بانک جهانی در گزارش خود هم چنین به سیاست گذاران چینی هشدار داده است که رشد اعتباری برای تامین مالی که در سال‌های اخیر یکی از اهرم های مالی حفظ نرخ رشد اقتصادی در سطح بالا بوده است، باید پیش از آن که به یک ریسک بزرگ مالی و بانکی تبدیل شود مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد.

 

طبق اعلام این نهاد بین المللی، رشد اقتصادی در افق میان مدت و بلندمدت در چین کاملا بستگی به اصلاحات ساختاری برای تقویت بهره وری، رقابت پذیری و تقویت بخش خصوصی خواهد داشت. چین سال گذشته از یک بسته کاهش مالیاتی ۲ ترییلون یوانی برای کمک به تولیدکنندگان داخلی رونمایی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید