روسیه آماده تولید بیش از ۱۱ میلیون بشکه نفت در روز است

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۴۴

مقامات روسی اعلام کردند در صورت عدم تمدید توافق کاهش تولید، قادر به افزایش چشمگیر تولید خود به بیش از ۱۱ میلیون بشکه در روز هستند.

 به نقل از رویترز، مقامات روسی اعلام کردند در صورتی که توافق اوپک برای نیمه دوم سال جاری میلادی تمدید نشود، ظرفیت تولید نفت این کشور آماده رسیدن به بیشترین میزان در ۳۰ سال اخیر خواهد بود.

این در حالی است که با توجه به انتشار جزئیات برنامه های سرمایه گذاری از سوی شرکت های نفتی این کشور، معاون نخست وزیر روسیه گفت: این کشور از پتانسیل بسیار بالایی برای افزایش تولید نفت در حال حاضر برخوردار است.

همچنین مقامات روسی اعلام کرده اند در صورت تداوم پیمان کاهش تولید اوپک، شرکت های داخلی این کشور آماده افزایش تولید خود هستند.

البته پیش از این «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه گفته بود که توان تولید ۵۴۸ تا ۵۵۱ میلیون لیتر  در سال ۲۰۱۷ میلادی را که چیزی معادل ۱۱.۰۱ میلیون تا ۱۱.۰۷ میلیون بشکه در روز است را داریم که بیشترین رقم از سال ۱۹۸۷ میلادی به بعد خواهد بود.

بر همین اساس، تولید روزانه نفت روسیه در سال ۲۰۱۶ میلادی به طور میانگین ۱۰.۹۶ میلیون بشکه در روز ثبت شده است.

بر پایه این گزارش، اظهارات مقامات روسی به دنبال باز پس گرفتن جایگاه بزرگ ترین صادر کننده نفت خام جهان به چین در ماه گذشته میلادی به میان آمده است و در ماه مارس روسیه ۴.۶۹ میلیون بشکه نفت در روز به چین صادر کرد و پیش از این عربستان بزرگ ترین صادر کننده نفت خام چین در جهان بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید