حمایت از تولید به سبک آقایان ارشاد؛

ذبح تولید سینمایی با قاچاق‌های شیک و مجلسی/ آقایان ارشاد! عوامل رحمان1400 به التماس افتادند

    کد خبر :623776
ذبح رحمان 1400 در شبکه نمایش خانگی

گروه فرهنگ و هنر بازتاب: منوچهر هادی ساعتی پیش در صفحه اینستاگرام خود تصویری منتشر کرد که از قاچاق شیک و مجلسی فیلمش «رحمان 1400» خبر می‌داد. در این تصویر فیلم قاچاق شده با ظاهری کاملاً شبیه به تمام محصولاتی که به‌صورت رسمی عرضه می‌شوند، در دسترس خریداران قرارگرفته است. اتفاقی که در سکوت و انفعال کامل مسئولان ارشاد اتفاق افتاده است.

 

فیلم سینمایی رحمان 1400 سوای محتوای آن که فیلم خوبی است یا بد، مبتذل است یا فاخر، برای تولیدش میلیون‌ها تومان سرمایه‌گذاری شده است، این سرمایه با قاچاق‌های شیک و مجلسی که از این فیلم‌ها شده، به‌راحتی ذبح می‌شود.

 

منوچهر هادی می‌نویسد:

 

«مدیران محترم ارشاد که دستور توقیف رحمان رو دادید و در عرض کمتر از یک روز تمام سینماهای کشور که بالغ‌بر دویست سالن بودند فیلم را از روی پرده برداشتند. لطفاً دستور بفرمایید بازرسین شما که به سینماها سر می‌زنند سری به مغازه‌ها بزنند و اجازه ندهند دی‌وی‌دی قاچاق به این راحتی خریدوفروش بشود.

 

لطفاً، خواهشان، التماس می‌کنیم دستور بدهید نسخه اصلاح‌شده با مجوز شورا را توزیع کنیم تا سرمایه بخش خصوصی و سینما بیش از این پایمال نشود.

 

 

حضور رحمان 1400 در جدیدترین محصولات شبکه نمایش خانگی در سکوت مسئولان ارشاد

(عکس مغازه‌ای در نوشهر)

 

 

عزیزان، مردم! دیدن این فیلم که قاچاق شده دور از اخلاق و احترام به حقوق هم نوع است. جان عزیزانتان نبینید.

 

شما را به مقدساتتان قسم می‌دهیم نبینید تا بلکه دل مدیران به رحم بیاید و مجوز قانونی نمایش خانگی که در اختیار ما هست را بدهند.»

 

 

منوچهر هادی کارگردان فیلم رحمان 1400

منوچهر هادی

 

تیشه به ریشه تولید سینما در سال حمایت از تولید

 

محمدرضا گلزار، مهران مدیری و ساره بیات ازجمله بازیگران این فیلم هستند و این خود گویای هزینه بالای تولید این فیلم کمدی دارد. بازگشت هزینه‌های تولید حداقل حق سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان سینما است. چنین برخوردهایی که اجازه تاراج رفتن سرمایه‌های سینمایی را می‌دهد، هیچ کجای دنیا اتفاق نمی‌افتد.

 

ماهیت وجودی کانون تهیه‌کنندگان و کارگردانان، خانه سینما، سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از هنرمندان و سینماگران است. وقتی چنین شیک و مجلسی یک فیلم قاچاق می‌شود، پروسه رسمی اعطای مجوز و حضور یک محصول سینمایی در شبکه نمایش خانگی به صخره گرفته‌شده است. در صورت عدم برخورد با چنین اقداماتی، احتمال بسیار زیاد محصولات آینده نیز سرنوشتی مشابه خواهند داشت و این‌گونه است که تیشه به ریشه این سینما زده می‌شود و در سال حمایت از تولید و رونق آن، بنای تعطیلی صنعت بزرگ سینما (هرچند که به معنای واقعی سینمای صنعتی نیست) گذاشته می‌شود.

 

به گفته مدیران سازمان سینمایی و مسئولان ارشاد رحمان 1400 در اکران عمومی‌اش تخلف کرده است. به فرض درست بودن این ادعا آیا امضا کردن حکم مرگ فیلم عادلانه بود؟ فیلم که توقیف شد و از اکران پایین آمد، آیا بی‌تفاوت بودن نسبت به قاچاق آن در شبکه نمایش خانگی از کینه و یک تسویه‌حساب غیرعاقلانه خبر نمی‌دهد؟ چطور می‌شود رئیس دستگاه قضا درباره حداقل مجازات مطبوعات می‌گوید و مسئولان سینمایی حداکثر مجازات را برای کم‌ترین تخلفات سینماگران در نظر می‌گیرند. آیا آن‌ها شناخت بیشتری از عدالت و قضاوت نسبت به رئیس قوه قضاییه دارند؟

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید