وزیر ارتباطات خبر داد

ایران در حال آماده‌سازی برای جذب فناوری ۵G

    کد خبر :623065

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر این‌که ۵G فناوری غالب جهان در دهه آینده خواهد بود، از برنامه‌ریزی‌های کشورمان برای جذب فناوری ۵G خبر داد.

 

محمدجواد آذری جهرمی، در دومین روز اقامت خود در ارمنستان، صبح امروز در پنل ویژه وزرا در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT-۲۰۱۹) با اشاره به پیشرفت‌های قابل‌توجه ایران در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات در دو سال اخیر به اتصال ۱۰۰ درصدی شهرها و ۷۸ درصدی روستاهای کشور به شبکه ۴G اشاره کرد و افزود: دولت با برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درحال‌توسعه حداکثری زیرساخت‌های ارتباطی است.

 

آذری جهرمی با تأکید بر این‌که فناوری ۵G فناوری غالب جهان در دهه آینده جهان خواهد بود گفت: ایران در حال آماده‌سازی شرایط و بسترهای لازم برای جذب این فناوری از طریق ایجاد زیرساخت‌ها و نیز افزایش آگاهی و علاقه مردم نسبت به کاربردهای متعدد و متنوعی است که این فناوری برای زندگی آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.

 

وی در ادامه سخنان خود ضمن تجلیل از ظرفیت بالای جوانان مستعد ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات، حمایت از رشد اقتصاد دیجیتال مبتنی بر مشارکت بخش خصوصی و پویایی کشور را یکی از اهداف مهم خود توصیف کرد و با اشاره به طرح نوآفرین گفت: هم‌اکنون در حدود ۵۷۰ استارت‌آپ، ۱۳۹ شرکت بزرگ رشد یافته، ۴۵ شتاب‌دهنده و ۱۵ سرمایه‌گذار مشارکت خود را در این طرح آغاز کرده‌اند.

 

همراهی تعدادی از بهترین استارت‌آپ‌های ایرانی

 

وزیر ارتباطات اهداف مهم طرح نوع آفرین را تسهیل فضای فرایندهای ایجاد و رشد استارت‌آپ‌ها، ایجاد شفافیت، شناسایی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، متصل کردن کارآفرینان با دانشگاه و ترویج روش‌های تجارت خلاقانه و مبتکرانه از طریق ارائه مشوق به پروژه‌های برجسته توصیف کرد.

 

او با اشاره به همراهی تعدادی از بهترین استارت‌آپ‌های ایرانی با وی در سفر به ایروان که در زمینه‌های حمل‌ونقل، کشاورزی، تبلیغات، انیمیشن، پیام‌رسان، سلامت و تجارت هوشمند فعالیت دارند از شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT-۲۰۱۹) دعوت کرد ضمن بازدید از پاویون ایران در نمایشگاه (Digi Tec Expo) ایروان با ظرفیت‌های جذاب این استارت‌آپ‌ها از نزدیک آشنا شوند.

 

آذری جهرمی در بخش پایانی سخنان خود به موقعیت جغرافیای استراتژیک ایران میان قفقاز و خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: ایران یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین مسیرهای انتقال دیتا میان اروپا، خاورمیانه، جنوب و شرق آسیاست. ایران و ارمنستان همکاری خوبی را برای گسترش اتصال مسیرهای راهبردی انتقال دیتا را در منطقه را آغاز کرده‌اند.

 

وزیر ارتباطات این‌گونه همکاری‌ها را هموار کننده همگرایی درون منطقه‌ای و اتصال فرا منطقه‌ای و ابزار مؤثری برای مقابله با یک‌جانبه‌گرایی و سلطه‌گری قدرت‌ها در حوزه ICT دانست.

 

محمدجواد آذری جهرمی روز گذشته در رأس هیئتی متشکل از ۲۰ استارت‌آپ ایرانی به ارمنستان سفر کرد. شرکت در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT-۲۰۱۹)، حضور در نمایشگاه تخصصی کشور ارمنستان (۲۰۱۹Digi Tec Expo)، دیدار با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و هاکوپ آرشاکیان وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان و سایر همتایان خارجی و رایزنی برای ایجاد بازار منطقه‌ای و بین‌المللی برای استارتاپ‌های ایرانی ازجمله اهداف سفر وزیر ارتباطات به ارمنستان است.

 

بنا بر اعلام وزارت ارتباطات، نمایشگاه تخصصی Digi Tec ارمنستان از ۱۴ تا ۱۷ مهرماه در محل مجموعه کارن دمیرچیان ایروان و در حوزه‌هایی همچون سیستم‌ها و ابزار IT، راه‌حل‌های شبکه جهانی و نرم‌افزاری، امنیت سایبری، راه‌حل‌های ارتباط از راه دور و شبکه، تکنولوژی موبایل و اپلیکیشن‌ها، طراحی و انیمیشن، فناوری چندرسانه‌ای و بازی، راه‌حل‌های تکنولوژیک برای کسب‌وکار و آموزش فناوری در حال برگزاری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید