طبق قوانین بین الملل؛

رئیس جمهور اوکراین: انجام تحقیق در خصوص «جو بایدن» امکانپذیر است

    کد خبر :622676

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که با ارائه درخواستی مطابق با قوانین بین الملل از سوی دادستانهای آمریکا، این کشور تحقیقات درباره فعالیتهای معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا و فرزندش را آغاز می کند.

 

«ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در گفتگو با خبرگزاری «کایدو» ژاپن اعلام کرد که او در گفتگوی تلفنی ماه ژوئیه خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به وی توضیح داده است که «در صورت لزوم انجام هرگونه تحقیق و بازجویی امکانپذیر است».

 

وی به ترامپ گفته است که «اگر دادستانهای آمریکا مطابق با قوانین بین الملل خواستار همکاری برای انجام تحقیقات شوند، دولت اوکراین مطابق با قوانین داخلی خود می تواند با تشکیل یک کمیته تحقیق مشترک تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کند».

 

به گزارش مهر ،با این وجود، زلنسکی هرگونه تحت فشار قرار گرفتن از سوی ترامپ برای انجام تحقیق در خصوص بایدن را رد کرد. وی در این باره گفت: «من هرگز تحت فشار نبودم و هیچ شرطی تحمیل نشد. آمریکا نمی تواند بر من که رئیس جمهور یک کشور مستقل هستم، اعمال فشار کند».

 

از سوی دیگر، ترامپ نیز درخواست از زلنسکی برای انجام تحقیق در خصوص فعالیتهای اقتصادی جو بایدن و پسرش را که مبنایی برای پیگیری روند استیضاح ترامپ از سوی دمکراتهای کنگره شده است، تأیید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید