پلیس به گستاخی و تیراندازی سارق مسلح پایان داد

  • حوادث
  • شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۵۰
    کد خبر :617047

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: پلیس به گستاخی و تیراندازی سارق مسلح در محدوده خیابان ملاصدرا پایان داد.

در ساعت 23:00 بیست و هشتم مرداد امسال خانمی جوان با تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی 110از وقوع سرقت مسلحانه ناموفق، توسط جوانی ناشناس که منجر به جراحت شدید همسرش در محدوده خیابان ملاصدرا شده بود، اعلام شکایت کرد.

بلافاصله ماموران کلانتری 145 به نشانی اعلامی مراجعه کرده و ضمن تأیید خبر اولیه با تشکیل پرونده، موضوع برای بررسی های تخصصی به کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی در تشریح اتفاق رخ داده به کارآگاهان اظهار داشت: من و همسرم در حال پیاده شدن از خودروی سوزوکی بودیم که ناگهان یک فرد جوان حدوداً 30 ساله با تهدید سلاح گرم کیف دستی ام را کشید ولی همسرم به سرعت کیف را به داخل خودرو انداخت و مانع از سرقت کیف دستی ام شد. ولی سارق از این کار همسرم عصبانی شد و یک تیر به سمت همسرم شلیک کرد و او را از ناحیه سمت راست سینه به شدت مجروح کرد و با یک دستگاه خودروی پژو 405 مشکی رنگ از محل گریخت.

بر اساس این گزارش تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق در حال انجام بود که در ساعت 1 بامداد وقوع یک فقره سرقت مسلحانه دیگری از رهگذری به همان شیوه از طریق مرکز فوریت های پلیسی واقع در محدوده سیدخندان به کارآگاهان اعلام شد.

کارآگاهان با مراجعه به نشانی اعلامی با خانم جوانی روبرو شدند که وی در اظهارات مشابه گفت: زمانی که در حال پیاده شدن از خودرو بودم، ناگهان مرد جوانی به سمتم حمله ور شد و با سلاح کمری قصد داشت کیف دستی ام را سرقت کند. کمی مقاومت کردم ولی سارق یک تیر هوایی شلیک کرد و کیفم را بدون هیچ‌گونه مقاومتی به وی دادم؛ مبالغ داخل کیفم به ارزش 15 میلیون تومان بود.

در ادامه کار ،کارآگاهان به دنبال اظهارات شاکی و سرقت مشابه دریافتند که با یک سارق حرفه ای روبرو هستند. بلافاصله مشخصات به دست آمده در اختیار تمامی گشت های سطح تهران بزرگ قرار گرفت تا اینکه خودروی پژو 405 مشکی رنگ به همراه سارق در اتوبان شهید باقری توسط واحد گشت خودروی کلانتری 126 تهرانپارس مشاهده شد و با هوشیاری ماموران و در عملیات تعقیب و گریز نیم ساعته، خودروی سارق با گارد کنار بزرگراه برخورد کرد و خودروی متهم متوقف شد و سارق به صورت پیاده از محل گریخت.

به گزارش فارس،ماموران در بررسی از داخل خودرو، یک قبضه سلاح گرم به همراه خشاب و 7 فشنگ جنگی و 2عدد پوکه، یک قبضه سلح سرد، تعدادی اموال سرقتی و 3 دستگاه گوشی سرقتی کشف و خودرو را به پارکینگ منتقل کردند.

با بررسی خودروی کشف شده توسط کارآگاهان، مشخص شد سارق پلاک انتظامی یک دستگاه خودروی دیگر را بر روی خودروی 405 نصب کرده است؛ بنابراین با استفاده از سایر ارکان خودرو، مالک اصلی خودرو به نام رامین 31 ساله شناسایی شد.

سرهنگ کاراگاه علی گودرزی معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با تایید خبر فوق تصریح کرد: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و با هماهنگی مخفیگاه متهم در محدوده گلشهر کرج شناسایی و بدین ترتیب کارآگاهان موفق شدند در بیست و هفتم شهریور طی یک عملیات پلیسی سارق را دستگیر کرده و به اداره یکم منتقل کنند.

وی اظهار داشت: رامین در توضیح اقدامات خود به کارآگاهان گفت که سلاح گرم را در یکی از شهرهای غربی کشور خریداری کرده است و حدود 5 ماه است که به همین شیوه تا کنون مرتکب 30 فقره سرقت از رهگذران شده است؛ همچنین اموال سرقتی را به فردی بنام فرهاد به مبلغ ناچیزی فروخته و پول حاصله را صرف خرید مواد مخدر کرده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد رامین دارای سوابق کیفری در زمینه های سرقت و مواد مخدر بوده و به اتهام سرقت به عنف از رهگذران تحت تعقیب پلیس شهر زنجان بوده است.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت مسلحانه و سرقت از داخل خودرو و زورگیری و همچنین شناسایی 5 مالباخته دیگر که به همین شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند، متهم با دستور قضایی برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره یکم قرار گرفت.

سرهنگ گودرزی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در مواجهه با سارقان با حفظ خونسردی سعی کنند ویژگی‌های ظاهری سارق و خودروی مورد استفاده وی را به خاطر بسپارند و از حمل کلیه مدارک شناسایی و اموال باارزش در کیف دستی خود خودداری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید