تشکیل وزارت بازرگانی باعث اختلاف بین وزارتخانه ها می شود

    کد خبر :615615

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با تشکیل وزارت بازرگانی، واردات محصولات کشاورزی ذیل این وزارتخانه قرار می گیرد و وزارت جهاد نمی تواند این موضوع را کنترل کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با مهر، با انتقاد از تصویب طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در شرایط فعلی که کشور دچار مشکلات اقتصادی متعددی است، ضرورت نداشت که این طرح به تصویب برسد.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان به ظاهر مخالفت هایی را درباره این طرح مطرح می کردند اما با وجود این به این طرح رأی دادند که رأی مثبت مجلس به این طرح اقدام اشتباهی بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: قطعا یکی از تأثیرات منفی تشکل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی این است که بخش کشاورزی کشور تحلیل می رود به این دلیل که واردات محصولات کشاورزی و حتی گندم تحت اختیارات وزارت بازرگانی قرار می گیرد و دیگر وزارت جهاد کشاورزی نمی تواند این موضوع را کنترل کند و قطعا اختلاف زیادی بین وزارتخانه ها به وجود می آید.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه موافقت لاریجانی با طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی تأثیر بسزایی در تصویب آن داشت، خاطرنشان کرد: در زمانی که بحث تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در مجلس مطرح بود، رئیس مجلس گفت که این طرح با سیاست های کلی مغایرت داشته و نیاز به دو سوم آراء دارد اما در زمان بررسی طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی دو سوم آرا را اتخاذ نکرد که این مسئله برای ما عجیب است و اعتراض خود را هم به هیئت رئیسه مجلس اعلام کردیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید