ثبت‌نام 200 هزار نفر از والدین در سامانه سپند

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۳۹
    کد خبر :606703

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تاکنون حدود 200 هزار نفر از والدین در سامانه سپند ثبت نام کرده‌اند و بعضی از والدین که برای سرویس مدرسه در مدارس ثبت‌ نام کرده بودند لازم نیست مجددا در سامانه سپند ثبت نام کنند.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ، در مورد سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزی و اصلاحیه آخر آن، سازمان شهرداری‌‌ها و دهیاری‌های کشور موظف به طراحی سامانه جامع ملی برای فرایند سرویس مدرسه شد.

وی افزود: بر اساس این آیین‌نامه شهرداری‌ها، آموزش و پرورش و وزارت کشور موظف شدند یکسری وظایف را در خصوص سرویس مدارس انجام دهند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار داشت: شهرداری‌ها باید شرکت‌ها و رانندگان مجاز را به آموزش و پرورش معرفی کنند و طی یک فراخوان آنها را تایید صلاحیت کنند و مدارس نیز با آنها وارد قرارداد شوند.

ضامنی با بیان اینکه تاکنون 3000 شرکت تایید صلاحیت شده‌اند گفت: در حال حاضر ثبت نام شرکت‌ها در سامانه سپند به پایان رسیده و ناوگان هم توسط شهرداری‌ها در حال ثبت است.

وی بیان داشت: در مرحله سوم نیز از 10 شهریور والدین نسبت به ثبت‌نام خود در سامانه سپند اقدام کرده‌اند و در این سامانه یک حمل و نقل ایمن برای سرویس مدارس در نظر گرفته شده است و والدین هم می‌توانند رفت و آمد فرزندان خود رصد کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور یادآور شد: تاکنون حدود 200 هزار نفر از والدین درخواست خود را در سامانه سپند ثبت کرده‌اند و یکسری از والدین نیز در مدارس ثبت نام کرده بودند که دیگر نیاز به ثبت نام مجدد در سامانه سپند ندارند و ثبت نام آنها در این سامانه توسط مدارس انجام می‌شود.

ضامنی بیان داشت: رانندگان سرویس‌های مدارس که توسط سامانه سپند فعالیت می‌کنند دارای کد مشخص هستند و تایید سلامت شدند و خودروهای آنها نیز دارای معاینه فنی است.

وی گفت: ثبت نام سرویس مدارس خارج از این روند به صورت غیرقانونی است و عواقب آن با مدارس و والدین است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید