ارتقا فرهنگ تفکیک پسماند در مبدا با الگوپذیری شهروندان از مدیریت شهری

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۷:۵۲
    کد خبر :603200

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و آموزش در زمینه طرح تفکیک پسماند در مبدا، گفت: هماهنگی های لازم برای رعایت تفکیک پسماند در ساختمان های اداری وابسته به شهرداری، ساختمان های اداری واقع در سطح شهر و در راس آن سازمان مدیریت پسماند به عنوان متولی این امر شده است.

صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ضمن ابراز خشنودی از اجرای تفکیک پسماند در ساختمان های شهرداری، اظهار کرد: نیاز سنجی ساختمان های مستقر در سطح مناطق توسط ادارات مدیریت پسماند مناطق 22 گانه انجام شده تا در زمینه تامین مخزن و سایر موارد مرتبط اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت رعایت تفکیک پسماند در مبدا از جانب شاخص های وابسته به شهرداری، خاطرنشان کرد: روسای ادارات مدیریت پسماند مناطق 22 گانه بطور منظم و مستمر برنامه ها و فعالیت های خود را در این زمینه به سازمان اعلام می کنند و در خصوص نیاز سنجی، تامین مخزن و سایر موارد مرتبط با ساختمان های مستقر در سطح منطقه خود کارهای لازم را انجام می دهند.

علیپور با بیان اینکه پسماندهای خشک منزل کارکنان سازمان در روزهای چهارشنبه در محل سازمان جمع آوری می شود، تصریح کرد: کارکنان می توانند در صورت تمایل پسماندهای خشک منزل خود را به سازمان آورده و به عوامل جمع آوری اداره مدیریت پسماند منطقه 20 که در ساختمان مرکزی استقرار دارند، تحویل دهند و در قبال آن کیسه آبی دریافت کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح تفکیک پسماند در مبدا، عملی کردن این طرح را به عنوان یکی از اهداف اصلی سازمان مطرح کرد و ادامه داد: تفکیک پسماند علاوه بر جلوگیری از آلودگی بیشتر، سبب تولید کمپوست مرغوبتری از پسماند تر به لحاظ وجود شیشه، اشیا تیز و برنده می شود.

مدیرعامل سازمان پسماند گفت: همچنین عدم تفکیک کاغذ و مخلوط شدن آن با پسماند ترسبب می شود که کاغذ به لحاظ رطوبت و آلودگی دیگر قابل بازیافت نبوده و شرایط قطع بیشتر درختان به لحاظ تولید کاغذ فراهم شود.

علیپور افزود: اطلاع رسانی و آموزش در زمینه ارتقا فرهنگ جدا سازی پسماند در مبدا توسط شهروندان از جمله برنامه های اصلی این سازمان به شمار می رود که بیش از دو دهه بر آن تمرکز داشته و فعالیت های فراوانی همچون تبلیغ و ارتقا فرهنگ تفکیک پسماند در مبدا را همواره مد نظر خود دارد.

به گزارش فارس،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به استقرار مخازن مخصوص پسماند خشک و همچنین مخزن تولید کمپوست از پسماند تر(کمپوستر) از سال ها پیش در این سازمان خاطر نشان کرد: این کار در راستای تشویق کارکنان به تمرین رعایت مستمر مدیریت پسماند و همچنین الگو سازی بین شهروندان می باشد و اخیرا” نیز این مخازن به روز شده و به تفکیک انواع پسماند خشک در سازمان استقرار یافته است.

وی با اشاره به وجود غرفه بازیافت در سطح شهر همچنین مراجعه خودرو های مخصوص جمع آوری پسماند خشک به منازل در ساعت مشخص در روز بعنوان دو راهکار ارائه پسماند های تفکیک شده به عوامل شهرداری ابراز امیدواری کرد که شهروندان با مشاهده رعایت مدیریت پسماند از جانب متولیان آن بیش از پیش با مدیریت شهری تعامل داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید