خودروی تسلا صورت و پلاک خودرو را شناسایی می کند

  • خودرو
  • یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳
    کد خبر :589201

یک تحلیلگر امنیتی سیستم امنیتی ابداع کرده که به خودروی تسلا قدرت شناسایی صورت و پلاک خودرو را می دهد. این سیستم در صورت مشاهده مکرر یک صورت یا پلاک خودرو به کاربر هشدار می دهد.

به گزارش بازتاب به نقل از انگجت، حالت Sentryدر خودروهای تسلا در به دام انداختن سارقان کارآمد است اما یکی از محققان امنیتی تصمیم دارد مزایا و معایب استفاده از سیستم دوربین در نتیجه گیری منطقی خود را نشان دهد.

در همین راستا ترومن کین یک تحلیلگر امنیتی حالت «دیده بانی ردیابی نظارت»( Surveillance Detection Scout) را توسعه داده که یک خودروی تسلا مدل ۳ یا مدل اس را به یک عرشه نظارتی متحرک تبدیل می کند.

این پروژه یک کیت رایانشی Jetson Xavier متعلق به NVIDIA را به پورت یو اس بی متصل می کند و با استفاده از ماشین یادگیری صورت و پلاک خودرو را شناسایی می کند.

همچنین اگر این سیستم به طور مکرر یک فرد یا شماره پلاک خودرو را مشاهده کند، به موبایل کاربر پیام هشدار می فرستد تا او بداند شخصی او را زیر نظر دارد یا احتمالا قصد دارد خودروی او را بدزدد.

البته پیام های هشدار این سیستم با یک دقیقه تاخیر ارسال می شوند که دلیل آن مدت زمان بررسی ویدئوی ثبت شده است. البته کاربر برای استفاده از این سیستم باید سرور وب مخصوص خود را راه اندازی کند. اما سیستم از سخت افزارهای معمول استفاده می کند و رمزگذاری آن نیازمند دستکاری در خودرو نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید