نحوه سربازی و ادامه تحصیل دانشجویان «تعهدی مناطق محروم» تشریح شد

    کد خبر :588763

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشجویان تعهدی مناطق محروم از لحاظ قانونی ملزوم به گذراندن دوره تعهدی خود هستند در خصوص نحوه گذراندن خدمت سربازی و ادامه تحصیل این افراد توضیحاتی ارائه کرد.

کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت  با عنوان « کاهش مدت خدمت و کاهش محدودیت ادامه تحصیل مقطع پزشکی عمومی» اظهار داشت: این دانشجویان در زمان امضای تعهد خود به صورت آگاهانه رشته پزشکی را انتخاب کرده‌اند و تعهدات را با رضایت کامل پذیرفته‌اند و در حال حاضر از نظر حقوقی، شرعی و اخلاقی سرباز زدن از انجام تعهدات صحیح نیست و امکان تغییر این قانون وجود ندارد.

وی افزود:‌ این افراد با رتبه‌های بالا در کنار دانشجویان برتر تحصیل کرده‌اند،‌ رتبه‌های این افراد در حدنصاب قبولی در رشته‌های پزشکی نبوده است و این فرصت به آن داده شده که با قید شرط گذراندن تعهدی بالغ بر ۳ برابر مدت تحصیل در کنار دانشجویان پزشکی تحصیل کنند.

جهانپور با بیان اینکه هرگونه خلف وعده و غش در معامله از لحاظ قانونی مجاز نیست، توضیح داد: اینکه افراد پس از عبور از سد کنکور و قبولی در رشته‌های پزشکی و امضای تعهدات، اکنون به این موضوع اعتراض کنند پذیرفتنی نیست.

به گزارش فارس،مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تصریح کرد: دوره خدمت سربازی این افراد در صورتی که مدت زمان خدمت سربازی را نگذرانده باشند در قالب انجام تعهد و طرح‌هایی نظیر پیام‌آور، خدمت سربازی آن‌ها محاسبه می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص نحوه ادامه تحصیل این افراد گفت: براساس تعهدات، این افراد مجاز هستند پس از گذراندن مقطعی از تعهدات، نسبت به ادامه تحصیل اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید