خلیج کوچک بیزانسی در تور مارماریس

    کد خبر :587935

یکی از زیباترین شهرهای جنوب غربی ترکیه که در سواحل زیبای مدیترانه قرار دارد شهر بندری مارماریس است که در استان موقلا قرار گرفته است. این شهر در بین کوهستان محصور شده است و از بخش شمالی به خلیج گوکوا و از جنوب با دریای مدیترانه و از شرق با شبه جزیره داتچا و از غرب با دریاچه کوی جییز ارتباط دارد. مارماریس یکی از مهم ترین مراکز تجمع کشتی ها در ترکیه و همچنین مرکزی برای برگزاری مسابقات اتوموبیل رانی است. در این منطقه زیبا یک خلیج رویایی وجود دارد که به خلیج کوچک بیزانسی شناخته می شود. این مکان زیبا همیشه پذیرای گردشگران و مسافران زیادی می باشد. گردشگران به خاطر آفتاب طلایی و دریای فیروزه ای و منظره های که در نقاط دیگر جهان کمتر می توان آن را دید و آرامش بی مانندی که در این خلیج هست، طرفدار خلیج کوچک بیزانسی شده اند. این خلیج زیبا در فصل های بهار و تابستان بازدید کننده های بسیار زیادی دارد این مکان زیبا در طی قرون و اعصار به خاطر زیبایی بی حد و حصرش مورد توجه حاکمان بوده است و فرمانروایان زیادی برای تفریح و تفرج به این مکان می آمده اند اما رونق اصلی خلیج کوچک بیزانسی همانطور که از نامش پیدا است در زمان امپراطوری بیزانس بوده است. در این مکان مانند جاهای دیگر مارماریس آثار به جای مانده از تمدن های گذشته که زمانی در این مکان زندگی می کرده اند و یا از این مکان ها بازدید نموده اند را ببینید. تمدن هایی مانند کاریا، رودوس و آدا، مصر، آشور، ایون، دور، پارس، مقدونی، سوری، روم، بیزانس، سلجوقی و عثمانی را می توان نام برد.

اگر به تازگی قصد سفر به مارماریس و تور مارماریس را کرده اید مراجعه به خلیج کوچک بیزانسی که در زیبایی کم نظیر است را فراموش نکید و مطمئن باشید که با مسافرت به مارماریس و رفتن به خلیج کوچک بیزانسی و مشاهده مناظر زیبا و بکر و دست نخورده که از آلودگی ها هم بدور بوده و بسیار پاک و تمیز نگه داشته شده، شگفت زده خواهید شد. خلیج کوچک بیزانسی را می توان مجموعه ای بی نظیر از ترکیب تمام عجایب طبیعت دانست، ترکیبی بی نظیر از کوه ها و دریا. انعکاس تصویر کوه ها در آبهای زلال و شفاف دریا منظره بی بدیل و یگانه ای را درست می کند که دل هر بیننده ای را می برد این مناظر به قدری زیبا و جادویی هستند که انسان نمی تواند لحظه ای چشم از آن بردارد و هر مسافری که به خلیج کوچک بیزانسی سفر می کند خاطره زیبایی های این مکان را هرگز از یاد نمی برد و پس از مرلجعت به محل زندگی خودش، بارها و بارها دلش می خواهد که به این مکان بازگردد. خلیج کوچک بیزانسی شاید از آخرین نقطه ای در جهان باشد که افرادی به دنبال مکانی بکر و دست نخورده برای فاصله گرفتن از فضای شلوغ و آلوده و پر استرس شهر و گرفتاری های شهر نشینی می گردند، مناسب باشد و بتواند اندکی به این افراد آرامشی را که در طول زندگی شهری از دست داده اند را باز به دست بیاورند. شاید در ترکیه جاهی دیدنی ریز و درشتی پیدا شود اما همچنان مارماریس از همه پرطرفدار تر است و در مارماریس خلیج کوچک بیزانسی بر خلاف ظاهر کوچکش حسی چنان بزرگ و عمیق را به شما می دهد که برای مدت ها خاطره بازدید از این خلیج زیبا و رویایی و آرامش بخش را از یاد نخواهید برد و به دوستان و خانواده تان پیشنهاد می دهید که به این مکان زیبا سفر کنند.

تفریحات و سرگرمی ها در خلیج کوچک بیزانسی

به گزارش سفر باتو ،در خلیج کوچک بیزانسی می توانمید همانند دیگر سواحل مارماریس به بازی و تفریح بپردازید و یا اگر تنها قصد استراحت کردن دارید در کنار ساحل زیبای آن به استراحت و آفتاب گرفتن بپردازید. اکنون در این جا به برخی از سرگرمی های موجود در خلیج کوچک بیزانسی می پردازم.

شنا و آبتنی

همانطور که گفتیم در خلیج کوچک بیزانسی ساحل زیبایی وجود دارد که برای شنا کردن و یا آبتنی بسیار مناسب می باشد و برای فرار از گرما خیلی خوب است. در این ساحل پلیس ساحلی هم حاضر است تا با برقراری نظم باعث این شوند که شما بهتر از مسافرتتان لذت ببرید و البته در این ساحل مثل سواحل دیگر تعدادی هم نجات غریق وجود دارد.

عکاسی

البته و صد البته که عکاسی جزئی جدایی ناپذیر از گردشگری می باشد اما در خلیج کوچک بیزانسی با این همه مناظر بی بدیل و زیبا با آن همه زیبایی جادویی که دارد عکاسی لطف دیگری خواهد داشت و هر مسافر یا گردشگری با برداشتن چند عکس از خود یا خانواده و دوستانش می تواند خاطه های خوبی که از سفر به این مکان در ذهن دارد را به دیگران به صورت عینی نشان بدهد و آنان را با خود در لذت دیدن این مناظر شریک گرداند. البته برای عکاسی حرفه ای باید مقاله هایی درباره عکاسی طبیعت را بخوانید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید