توضیح قابل تامل کاربر توییتری در مورد ویدیوی دست ندادن کشتی گیر آمریکایی

  • کامنت
  • دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۵۲
    کد خبر :585935

در چند روز گذشته ویدئویی از مسابقه کشتی رحمان عموزادخلیلی با حریف امریکایی در فضای مجازی وایرال شد که نشان می داد در نیمه نهایی این دور مسابقات، رحمان عموزادخلیلی در وزن ۴۸ کیلوگرم در رویارویی با حریفی از آمریکا به رسم بسیاری از کشتی‌گیران، پس از شروع مجدد مسابقه، دستش را به سوی حریف آمریکایی می‌برد اما حریفش استیوو راس پولین که تا آنجای مسابقه هم هشت امتیاز از خلیلی عقب است، به او اعتنایی نمی‌کند و بقیه ماجرا… .

کاربر توییتری در واکنش به این ویدئو مطالب قابل تاملی نوشنه است:

اول اینکه (ویدیوی وایرال شده)شروع کشتی نیست و شروع وقت دومه. اون نوجوان آمریکایی هم هشت هیچ عقبه. دست دراز کردن هم بعد سوت آغازه که «اجباری نیست» برخلاف شروع کشتی. حالا قشنگ‌تر بود که دست می‌داد، ولی ندادنش قابل درکه وقتی 8-0 عقبه اعصابش خرابه.
کشتی گیر ما بعد سوت پایان کشتی و در حالی که داور دست راستش رو بالا برده به عنوان اعلام امتیاز دوبنده آبی، باز دوخم حریف رو میگیره میبره اونو میزنه زمین، که کاملا کار نادرستیه. باز میگم، بهتر بود اون آمریکایی هم دست میداد، ولی نوجوانی رو تصور کنید که با این اختلاف عقبه و عصبی.

حالا کسی رو تصور کنید که 12-0 کشتی رو برده. داور سوت می‌زنه باز دو خم حریف رو میگیره می‌بره اونور میزنتش زمین. دست ندادن کار بدیه. اما با همون معیارهای جوانمردی شما کدوم بدتره؟ حالا اینقدر این رو امروز دست به دست کردید، آخرشم ایران به دلیل دست ندادن جریمه شد!

در مجموع هر دو قابل درکه و هیچ ربطی به فرهنگ، علوم انسانی، آموزش، تعمیم به جامعه و … نداره.

ورزشکار حرفه‌ای تحت فشار ممکنه کار اشتباهی ازش سر بزنه. ولی بدترین حالتش همین کاریه که کشتی گیر ما کرد و تاوان اشتباهش توی یه مسابقه برای مدال برنز رو کل تیم داد.

عجیب اینکه توکلیان هی داد می‌زنه: «گمشو گمشو» منظورش اینه که اعتراضی در کار نیست و وادادی باختی، حالا برو دست بده به داور. آخرش هم به داور دست داد و نرفت سمت کادر حریف. خودش دیسکالیفه شد، تیم ایران هم 10 امتیاز جریمه شد و قهرمانی از دست رفت.

ویدیوی کامل را اینجا ببنید:

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید