برلین باید هوشیارانه عمل کند

    کد خبر :583549

سخنگوی سیاست خارجی سوسیال دموکرات ها در پارلمان آلمان در گفتگویی خواستار اتخاذ مواضع هوشیارانه برلین در برابر درخواست های واشنگتن در خصوص منازعات خلیج فارس شد.

«نیلس اشمیت» سخنگوی سیاست خارجی سوسیال دموکرات ها در پارلمان آلمان در گفتگو با رادیو آلمان درباره درخواست واشنگتن از برلین مبنی بر مشارکت در ائتلاف دریایی خلیج فارس اظهار داشت: این نخستین درخواست آمریکا از آلمان نبوده است.

وی در ادامه افزود: «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در هفته های اخیر چند بار به مخالفت برخی از کشورهای اروپایی برای حضور در ائتلاف دریایی خلیج فارس اشاره و تاکید کرده است که در این خصوص باید در نهایت از مسیر دیپلماسی عبور کرد.

نماینده پارلمان آلمان همچنین خاطرنشان کرد: برلین باید هوشیارانه عمل کرده تا در منازعات جاری در خلیج فارس بازی داده نشود، بخصوص اینکه آلمان نباید تحت هیچ شرایطی خود را درگیر بحث اقدام نظامی آمریکا علیه ایران کند.

به گزارش مهر ،اشمیت در بخش دیگری از این گفتگو درباره توافق هسته ای ایران گفت: آلمان، فرانسه و انگلیس همچنان خواهان حفظ توافق هسته ای با ایران بوده و تاکنون تغییری در این سیاست ایجاد نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید