مدرسی یزدی، عضو شورای نگهبان: امکان تخلف در انتخابات وجود ندارد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۲۳
    کد خبر :582666

عضو شورای نگهبان گفت: امروز سیستم انتخاباتی در ایران اسلامی یک سیستم بسیار قوی است چرا که مردم با رای مستقیم نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند و امکان تخلف در انتخابات وجود ندارد.

به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی دفتر شورای نگهبان استان فارس، آیت الله سید محمدرضا مدرسی‌ یزدی دوشنبه ۷ مرداد در گردهمایی ناظران هیات نظارت انتخابات شیراز، با اشاره به اهمیت ویژه شورای نگهبان در قانون اساسی، گفت: نظارت بر قانون گذاری، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از میان مجموعه وظایف شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه جایگاه شورای نگهبان آنقدر حساس است که ۲۰ مرتبه در قانون اساسی بر جایگاه آن تاکید شده است، افزود: قانون اساسی، میثاق ملی، پشتوانه عظیم، سند سعادت و پیشرفت کشور است.

مدرسی با بیان اینکه امروز قانون اساسی ما یکی از قوانین بسیار خوب در دنیاست و ما باید دقت کنیم که در انتخابات افرادی انتخاب شوند که به انقلاب ضربه نزنند، افزود: امروز سیستم انتخاباتی کشور ما یک سیستم بسیار قوی است چرا که مردم با رای مستقیم نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند و امکان تخلف در انتخابات وجود ندارد.

او گفت: در انتخابات هیات اجرایی هیات نظارت ناظران نمایندگان بر انتخابات نظارت می‌کنند و این چنین کنترلی امکان تقلب و تخلف را از بین می‌برد.

عضو شورای نگهبان تصریح کرد: اگر عده‌ای هم در زمان برگزاری انتخابات در برخی حوزه‌ها کارشکنی می‌کنند باید نیروی انتظامی و قوه قضایی ورود کند و نگذارد که انتخابات به حاشیه برود.

مدرسی به حوادث سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: کسانی که شایعه تقلب در انتخابات آن سال را مطرح کردند، چون مدرکی نداشتند شایعه تقلب در انتخابات را مطرح کردند تا فضا را به نفع خود تغییر دهند در صورتی که ساز و کار انتخابات و نحوه انتخابات نشان می‌دهد که امکان تقلب وجود ندارد.

وی ادامه داد: مشارکت در انتخابات سال ۸۸ دنیا را متحیر کرد و دشمنان ما از توطئه‌های خود نا امید شده بودند، ولی متاسفانه سران فتنه آب به آسیاب دشمن ریختند و امروز این گردنکشی‌های دشمنان نتیجه آن بی بصیرتی ها است.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: امروز انقلاب در مسیر اصلی خودش افتاده و هیچگاه توقفی نداشته است و اگر احیانا مشکلاتی هر چند کوچک پیش پای آن قرار گرفته، ولی باقدرت به مسیر خود ادامه داده است.

مدرسی افزود: هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که همه ابرقدرت‌های سیاسی و اقتصادی دنیا با آن دشمن باشد، ولی علیرغم این‌ها، ظرف این ۴۰ سال هر روز ایران یک پله بالاتر از دیگر کشورها قرار داردو امروز ایران تسلیم زیاده خواهی نمی‌شود.

وی به جایگاه، ولی فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت، ولی فقیه در همه امور کشور می‌تواند ورود کند و حکم حکومتی بدهد.

عضو شورای نگهبان عنوان کرد: مهم ترین و عظیم ترین نعمت پرورگار، نعمت توحید و ولایت است و این نعمت را باید قدر بدانیم و شکرگزار باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید