درخواست عضو مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم جهانی عربستان سعودی

    کد خبر :582345

عضو مجلس نمایندگان آمریکا و نماینده ایالت میشیگان ضمن حمایت از «جنبش تحریم رژیم صهیونیستی» خواستار اقدامی مشابه و تحریم جهانی و همه جانبه عربستان سعودی شد.

«رشیده طلیب»، عضو فلسطینی‌تبار و دموکرات مجلس نمانیدگان آمریکا در گفتگو با سی.ان.ان، ضمن حمایت از «جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی» موسوم به «بی‌دی‌اس»، تلاش‌های این جنبش را در راستای انتقاد از سیاست‌های نژادپرستانه تل آویو عنوان کرد.

«رشیده طلیب» نماینده ایالت میشیگان که از محدود حامیان جنبش «تحریم رژیم صهیونیستی» در مجلس نمایندگان آمریکا به شمار می‌رود، در این گفتگو از عدم آشنایی شهروندان آمریکایی‌ با این جنبش ضدنژادپرستی انتقاد کرد.

نماینده ایالات میشیگان همچنین در پاسخ به سوالی درباره تحریم علیه کشورهایی مانند عربستان، با حمایت تمام قد از تحریم همه جانبه عربستان سعودی، گفت: «اگر یک جنبش تحریمی و جهانی علیه عربستان سعودی وجود داشته باشد، من اولین نفری خواهم بود که از آن حمایت تمام قد میکنم.»

به گزارش مهر ،طلیب در ادامه با دفاع از جنبش جهانی تحریم‌ رژیم صهیونیستی اعلام کرد برخلاف شعارها، وضعیت حقوق بشر در مناطق اشغالی در دوره نتانیاهو بسیار بدتر از گذشته شده است.

«جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی» موسوم به «بی‌دی‌اس» در اعتراض به اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی و سرکوب فلسطینی‌ها، خواهان انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم این رژیم است و تا کنون در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا توانسته حامیان مردمی گسترده‌‍ای را جذب کند، هرچند سیاستمداران غربی به شدت نگران گسترش و فراگیر شدن این جنبش در کشورهای خود هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید