مسیر ورود دارو به دلیل وجود تحریم‌ها همچنان بسته است

    کد خبر :581437

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با وجود مکاتبه های انجام شده با سازمان های بین المللی، مسیر ورود داروهای بیماران خاص به کشور همچنان بسته است.

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که با وجود کمتر بودن محدودیت های هلال احمر در ایام تحریم، برای واردات دارو چه اقداماتی انجام شده است؟ گفت: تحریمها نباید مسائل بشر دوستانه از جمله دارو، درمان و موارد وابسته به آن را تحت تأثیر قرار دهد اما متأسفانه بر خلاف کنوانسیون بین المللی، به علت بسته بودن حساب های ارزی کشور و عدم انتقال پول در بحث واردات دارو و تجهیزات پزشکی دچار مشکل هستیم.

وی افزود: ما اعتراض خود را به کمیته بین المللی، فدراسیون صلیب سرخ و مراجع ذیصلاح از جمله معاون بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرده ایم و امیدواریم با فشارها و توضیحات منطقی، راه حلی برای رفع نیازمندی مردم کشور ایجاد شود تا بتوانیم دارو و تجهیزات پزشکی را به کشور وارد کنیم.

پیوندی با بیان اینکه بیشتر مواد تحریمی شامل مواد اولیه برای تولید دارو است، تصریح کرد: تعداد این اقلام زیاد نیست اما شامل مواد اولیه لازم برای تولید داروهای ضدسرطان، بیماری های صعب العلاج، مزمن و خاص است که مصرف آنها برای ادامه حیات این بیماران ضروری است.

به گزارش مهر ،رئیس جمعیت هلال احمر تأکید کرد: در حال حاضر سازمان هلال احمر و وزارت بهداشت در حال تلاش و مکاتبه با سازمان های بین المللی است تا برای بازکردن مسیر قانونی انتقال داروها به ایران راه حلی ایجاد کند اما تاکنون هیچ پاسخ قابل قبولی برای این امر دریافت نکرده ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید