نایب رییس اتاق بازرگانی: بجای ارز ۴۲۰۰ تومانی کالای اساسی، یارانه نقدی مستقیم به شهروندان پرداخت شود

    کد خبر :576667

نایب رییس اتاق بازرگانی با اشاره به کاهش فاصله بین نرخ ارز در بازار آزاد و سامانه نیما، این موضوع را دلیلی برای کاهش خسارت صادرکنندگان و افزایش بازگشت ارز حاصل از صادرات عنوان کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایبنا؛ محمدرضا انصاری ؛ درباره جزییات دیدار روسا و اعضای هیات رییسه سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون با عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در هفته گذشته گفت: اتاق بازرگانی ایران در طول یک سال گذشته موضع خود را درباره ارز تغییر نداده و ما خواهان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم.

رییس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی گفت: نظر اتاق ایران آن است که اگر قرار است به کالایی یارانه داده شود، این یارانه به شکل ریالی و مستقیم به شهروندان پرداخت شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: با وجود پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان می بینیم که نرخ تورم کالاهای اساسی بالا می رود و آثار منفی این موضوع را از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون دیده ایم.

انصاری با اشاره به نزدیک تر شدن نرخ ارز در سامانه نیما و بازار آزاد در هفته های اخیر خاطرنشان کرد: رییس کل بانک مرکزی امیدوار است که نرخ ارز در سامانه نیما به تدریج به نرخ بازار نزدیک شود و به این ترتیب آثار منفی که از فاصله موجود بین نرخ سامانه نیما و بازار وجود داشت، کاسته شود.

وی تصریح کرد که فاصله زیاد بین نرخ سامانه نیما و نرخ ارز در بازار آزاد در ماه های گذشته به صادرات، جذب ارز و بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور لطمه زد. انصاری در عین حال درباره روند نزولی نرخ ارز در بازار طی هفته های گذشته و نزدیک شدن آن به نرخ نیمایی گفت: کاهش فاصله بین نرخ بازار آزاد و نیما، میزان خسارت صادرکنندگان را کاهش خواهد داد و در نتیجه میزان ارز حاصل از صادراتی که به کشور بازخواهد گشت را افزایش می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید