هیچ‌کدام از حجاج ایرانی بستری نیستند

    کد خبر :576230

مدیر عملیات بهداشتی و درمانی حج تمتع ۹۸ گفت: از آغاز فعالیت مراکز درمانی و درمانگاههای مکه مکرمه همزمان با ورود زائرین ایرانی به شهر مکه مکرمه خبرداد .

دکترمحمود رضا فقیهی گفت: بیمارستان و درمانگاه‌های مکه در اوج آمادگی درحال خدمت‌رسانی به حجاج ایرانی هستند. متناسب با ورود زائرین به مجموعه‌های مکه پزشکان در مطب‌های پیش بینی شده ارائه خدمات می‌کنند.

مدیر عملیات حج و زیارت تمتع ۹۸ در ادامه اظهارکرد: طی چندماه گذشته تمام زائران در داخل کشور تحت معاینه قرار گرفته‌اند و تمام اطلاعات و سوابق پزشکی آنان در سیستم الکترونیک و نرم‌افزار تحت وب مرکزپزشکی در اختیار پزشکان مجموعه‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان در مکه مکرمه در دسترس است.

وی تاکید کرد: تیم‌های نظارتی سلامت کاروان در شهر مکه مکرمه وظیفه نظارت بر شرایط بهداشتی و درمانی در هتل‌ها و آشپزخانه‌های مرکزی را برعهده دارند و موظف هستند گزارش روزانه خود را به مسئولان ارائه کنند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج در ادامه اظهار کرد: طی ۷۲ساعت گذشته در پنج درمانگاه مکه و بیمارستان بیش از ۱۴۴۳ نفر از خدمات درمانی استفاده کرده اند. از این تعداد به ۸۵۱ نفر در مجموعه‌ها و ۱۹۹ خدمت در بخش های مختلف بیمارستان ارائه شده است. ۶۸ نفر به پزشکان متخصص و ۱۴ نفر به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه داشتند و از خدمات درمانی استفاده کردند.

فقیهی در ادامه گفت: برای پیگیری امور درمانی زائران در بیمارستان‌های سعودی نیز پزشکان عرب زبانی داریم که رابطان بین درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ ایرانی و بیمارستان‌های سعودی هستند و نسبت به پیگیری روند درمانی بیماران اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: بیمارستان و درمانگاه‌های مکه مکرمه از حضور ۲۲۰ پزشک و پرستار با تجربه ومتخصص و با مهارت‌های علمی بالا بهره‌مند هستند و خدمت‌رسانی به زائران بی‌وقفه در این مراکز ادامه دارد.

فقیهی در ادامه گفت: کادر درمانی و تخصصی بیمارستان مکه مکرمه تکمیل و بخش‌های مختلف آزمایشگاهی و رادیولوژی، سونوگرافی، اورژانس ، بخش داخلی مردان و زنان بصورت مجزا، کلینیک‌های تخصصی ازجمله قلب، روان پزشک، اعصاب، ارتوپدی، دندانپزشکی آماده ارائه خدمات به حجاج هستند.

به گزارش سایت هلال احمر، وی در پایان اظهارکرد: خوشبختانه در حال حاضر هیچ یک از حجاج ایرانی در بخش‌های این بیمارستان بستری نیستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید