رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد

مشکلات محیط زیستی علت اصلی توقف احداث جاده تنکابن – الموت

    کد خبر :576183

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: احداث محور ترانزیتی تنکابن به الموت به دلیل مشکلات و عدم ارزیابی‌های زیست محیطی متوقف شده است و باید کیلومتر به کیلومتر این محور مورد مطالعه و بازرسی قرار گیرد.

عیسی کلانتری صبح امروز در بازدید از پروژه جاده کوهستانی تنکابن به الموت اظهار کرد: لزوم رعایت قوانین و مقررات زیست‌محیطی بیش از نکته دیگری در احداث این محور اهمیت دارد. اگر ضوابط و مقررات رعایت نشود مجوز ادامه کار صادر نخواهد شد.

گفتنی است راه ارتباطی تنکابن – الموت – قزوین در ابتدای دولت نهم مصوب و مسیر قزوین به الموت آن احداث شده که دارای سه تونل و مسیر الموت به تنکابن آن که دارای ۵ دهنه تونل بوده با رشد فیزیکی حدود ۵۰ درصدی در حال اجرا است.

طول این مسیر ترانزیتی حدود ۳۶۰ کیلومتر است که در صورت احداث و بهره برداری این پروژه، شهرستان تاریخی تنکابن از بن بست ضلع جنوبی خود خارج می شود و مسیر دسترسی محدوده این شهرستان به راه های اصلی مواصلاتی جنوب و شمال غرب کشور حدود دویست کیلومتر کوتاه تر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، همچنین معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز پس‌ از ورود به شهرستان تنکابن مرکز تصفیه فاضلاب‌کش‌های خانگی کشور در شهر تنکابن را افتتاح کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید