فرانسه خواستار اتحاد اروپا در حفظ برجام شد

    کد خبر :574483

وزیر امور خارجه فرانسه امروز (دوشنبه) در بدو ورود به محل برگزاری نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا، تصریح کرد که اتحادیه اروپا باید در خصوص حفظ برجام متحد باشد.
به گزارش بازتاب به نقل از فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (دوشنبه) در بدو ورود به محل برگزاری نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا، تصریح کرد که اتحادیه اروپا باید در خصوص موضوع ایران متحد باشد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ لودریان در جمع خبرنگاران در محل برگزاری نشست وزرای خارجه اروپایی در بروکسل ضمن تأکید بر لزوم حفظ برجام گفت که اروپا باید در تلاش برای حفظ برجام متحد باشد و اینکه تهران باید از تصمیم خود برای کاهش تعهداتش ذیل برجام بازگردد.

وی در خصوص اتحاد اروپا گفت: «اروپایی‌ها باید در خصوص این موضوع متحد باقی بمانند».

وزیر خارجه فرانسه تأکید کرد که تصمیم ایران برای کاهش تعهداتش ذیل برجام به دلیل خروج یکسال پیش دولت ترامپ از این توافق هسته‌ای «یک پاسخ بد به یک تصمیم بد بوده است».

وزرای خارجه اروپا امروز (دوشنبه) در بروکسل گرد هم آمده‌اند تا وضعیت توافق هسته‌ای با ایران و تنش‌های اخیر در منطقه خلیج فارس را مورد بررسی قرار دهند.

با وجود گذشت بیش از یک سال از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و تلاش‌های مداوم کاخ سفید برای قطع کامل روابط تجاری خارجی ایران، اتحادیه اروپا که به وعده خود برای جبران آثار ناشی از خروج آمریکا عمل نکرده، تأکید دارد که ایران همچنان باید محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای خود را حفظ کند.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال بعد از یک سال پایبندی یکجانبه به توافق هسته‌ای، اعلام کرد به مرور تعهد خود به این توافق را کاهش می‌دهد. با عبور ایران از سقف ذخایر اورانیوم با غنای پایین و همچنین افزایش خلوص اورانیوم غنی‌شده ایران، اتحادیه اروپا بیش از پیش برای حفظ توافق هسته‌ای به تکاپو افتاده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید