معلمان باید حق انتخاب مدیر مدرسه را داشته باشند

    کد خبر :573912

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در جلسه شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در مدرسه محوری رعایت چند نکته مهم است ازجمله؛ معلمان حق انتخاب مدیر مدرسه را داشته باشند، مدیر مدرسه اختیار تأمین نیروی انسانی را داشته باشد و همچنین مدیر مدرسه بتواند مشارکت اجزا و ارکان مدرسه را ممکن سازد.

سید جواد حسینی در جلسه اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌ و پرورش با تبریک میلاد باسعادت حضرت امام رضا (ع)، اظهار کرد: برخی از پروژه‌ها و طرح‌ها اثربخشی زیادی دارد که یکی از آن‌ها اردوی زیارت اولی‌ها است لذا با توجه به تمرکز سیاست‌های آستان قدس رضوی بر چنین اردوها و اموری، معاونت پرورشی و فرهنگی پیگیری این اردوها را به شکل مطلوبی انجام دهد.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، قراراست اعتبار ارزی لازم برای کاغذ مورد نیاز چاپ کتاب‌های درسی تأمین شود.

حسینی طرح حیاط و مدرسه پویا را طرح بسیار خوبی دانست و گفت: این‌گونه طرح‌ها نشاط را در مدارس ایجاد می‌کند.

تشکیل کارگروه خدمات به خیرین

وی بابیان اینکه جذب خیرین مدرسه‌ساز بسیار مهم است، تصریح کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، کارگروه تسهیل خدمات به خیرین را با حضور تمام نهادهای مربوط پیگیری کند.

تأسیس و راه‌اندازی انجمن خیرین مدرسه یار دانش‌آموزی

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی پیگیری‌های لازم برای تأسیس و راه‌اندازی انجمن خیرین مدرسه یار دانش‌آموزی را با همکاری مجمع خیرین و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مدنظر داشته باشد.

حسینی با اشاره به اینکه ساماندهی مدارس کوچک و املاک آموزش ‌و پرورش دارای اهمیت است، اظهار کرد: همه معتقدیم تا تأمین منابع صورت نگیرد، بسیاری از طرح‌ها و ایده‌ها ناکام می‌ماند اما این را هم می‌دانیم که کشور در شرایط اقتصادی سختی قرار دارد و باید مسائل مالی را مدیریت کنیم و تأمین منابع را انجام دهیم.

وی بابیان چهار مسیر برای تأمین منابع آموزش‌وپرورش، گفت: افزایش سهم بودجه آموزش‌وپرورش از منابع دولتی، افزایش سهم مشارکت نهادهای مربوط در آموزش‌وپرورش، مدیریت بر منابع و مصارف و آزادسازی ظرفیت‌های اقتصادی درونی نظام تعلیم و تربیت چهار مسیری است که می‌توان برای تأمین منابع آموزش ‌و پرورش موردبررسی و استفاده قرار بگیرند.

تهیه و تدوین نظامنامه تعامل آموزش‌ و پرورش با سایر دستگاه‌ها

به گزارش ایسنا، سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش در ادامه اضافه کرد: بسیاری از مصارف قابلیت کوچک‌سازی در راستای تأمین منابع سازمان را دارند لذا سازمان توسعه مشارکت‌های مردمی نظامنامه تعامل آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌های دولتی و عمومی را تهیه و تدوین کند.

حسینی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی ما تحول و کیفیت‌بخشی به‌نظام تعلیم و تربیت است.

وی بابیان اینکه اطلاع‌رسانی در آموزش‌ و پرورش باید با امید همراه باشد، گفت: باید کارهای خوب حاکمیت و دولت به مردم انتقال داده شود و کارهای امیدبخش را اطلاع‌رسانی کنیم.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به جلسه با بنیاد شهید درباره املاک آموزش ‌و پرورش، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد مدارسی که در اختیار بنیاد شهید است، تعیین تکلیف شوند و تا یک ماه دیگر از بنیاد شهید این املاک را خریداری و یا اجاره کنیم.

حسینی افزود: برنامه‌های مربوط به زیر نظام‌های سند تحول بنیادین با توجه به رویکرد تحقق‌پذیر تدوین‌شده است و به استان‌ها ابلاغ‌شده است لذا استان باید بعد از بررسی، برنامه‌ها را به مناطق ارسال کنند.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با اشاره به اینکه استان و مناطق برنامه‌ها را در قالب چهار دوره تحصیلی بررسی کنند، اظهار کرد: عدم استفاده از تمام اجزا و ارکان نظام آموزشی یکی از دلایلی است که باعث شده بخشی از سند اجرایی نشود و بایددانش آموزان، اولیا و معلمان را در اجرای سند دخالت دهیم و درگیر کنیم.

حسینی تأکید کرد: طرح‌های تعالی مدیریت، تدبیر و برنامه بوم، ظرفی هستند که می‌توانند راهکارهای تلفیقی را به مدارس ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در مدرسه محوری چند نکته مهم است ازجمله اینکه؛ معلمان حق انتخاب مدیر مدرسه را داشته باشند، مدیر مدرسه اختیار تأمین نیروی انسانی و همچنین مدیر مدرسه بتواند مشارکت اجزا و ارکان مدرسه را ممکن سازد.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت آموزش ‌و پرورش، حسینی در پایان گفت: سند تحول بنیادین ایده‌های خوب برای تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت را آورده است و ایده‌ها باید به برنامه خوب و اقدامات خوبی منتج شوند.

گفتنی است در این جلسه درباره افتتاح اردوی زیارت اولی‌ها، آغاز بخش پژوهش مسابقات قرآن دانش‌آموزی، برگزاری نوزدهمین کنگره پرسش مهر، روند اجرایی هدایت تحصیلی دانش آموزان، کاغذ مورد نیاز چاپ کتاب‌های درسی، توانمندسازی معلمان تربیت‌بدنی و مراقبان بهداشت، بازدید از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در سراسر کشور، فروش اینترنتی کتاب‌های درسی بحث و گفت‌وگو انجام گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید