شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران دراطلاعیه‌ای اعلام کرد:

درخواست رعایت تعادل در نظام تولید سینما

    کد خبر :571664

شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران اطلاعیه‌ای برای رعایت تعادل در نظام تولید منتشر کرده‌اند.

در این اطلاعیه خطاب به تهیه‌کنندگان سینمای ایران آمده است:

«وظیفه‌ی همه ما حراست از کیان سینما است در این راستا سلامت بنیان‌های اقتصادی سینما بر دوش تهیه کنندگان و سرمایه گذاران سینمای ایران است.

با کمال تأسف مدتی است با افزایش بی رویه و غیرمتعارف هزینه‌های تولید خصوصاً در بخش دستمزدها روبرو هستیم.

ما نظم دهنده و آرایش دهنده سینمای کشور هستیم بدین سبب و به منظور حراست از شرافت حرفه‌ای و امنیت سرمایه مصمم هستیم با اجرای برنامه‌های بلند مدت و میان مدت در اصلاح شیوه‌های تولید اقدام کنیم.

مهمترین اصل رعایت تعادل در نظام تولید به نسبت پیش بینی‌های درآمدی است. اصلی که متأسفانه به شدت توسط برخی از همکاران و سرمایه گذاران مخدوش شده است و این امر علاوه بر ایجاد شکاف‌های حرفه‌ای باعث سو استفاده‌های خطرناکی در عرصه اقتصادی صنعت تصویر شده است.

به همه تهیه کنندگان آثار تصویری اعم از سینمایی و نمایش خانگی تاکید می‌کنیم زین پس صرفاً باید در چهارچوب قواعد مدنظر فعالیت نمایند و در صورت عدم رعایت سطح دستمزد و عقد قراردادهای نامتعارف با پرداخت‌های خارج از عرف به بازیگران، تهیه کننده و سرمایه‌گذار مسئول خواهند بود و بنا بر تشخیص کمیته تشخیص و بررسی شورای عالی تهیه‌کنندگان متخلف متحمل جرایمی سنگین و جدی همچون تعلیق فعالیت، عدم همراهی صنفی و محدودیت‌هایی مشابه را خواهند داشت و فعالیت سرمایه‌گذاران متخلف نیز ممنوع و محدود خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ما خواهان شفافیت در خصوص اعلام منابع سرمایه گذاری و قراردادهای فی ما بین هستیم و این امر را لازمه سلامت تولید در سینمای ایران می‌دانیم.

به یقین همه همکاران ما در نظام تولید آثار و سازمان سینمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مدافع و پشتیبان این رویکرد هستند و از آنان خواهان همراهی هستیم.

رونق سینمای ایران در سال‌های اخیر مدیون تلاش همه دستاندرکاران سینمای ایران است و نباید اجازه دهیم دستمزدهای ناهنجار، همدلی و همراهی و همکاری همه ما را دچار خدشه کند.

با آرزوی عزت و سربلندی سینمای ایران

شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید