جدیدترین اخبار
19 تیر 1398 ساعت 11:10 اقتصادی کد خبر :571604

تویوتا مدل اولیه پریوس مجهز به پنل خورشیدی را آزمایش می‌کند

تویوتا قصد دارد با همکاری شارپ، آزمایش مدل پریوس پرایم مجهز به پنل‌های باتری خورشیدی را در ژاپن آغاز کند.

خودروسازان به‌دنبال به حداکثر رساندن شعاع حرکتی خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبرید خود هستند و هم‌اکنون پنل‌های خورشیدی به‌معنای واقعی کلمه بهترین راه‌حل برای چنین هدفی به شمار می‌روند. تویوتا اعلام کرده است که از اواخر ژوئیه ۲۰۱۹ قصد دارد آزمایش پریوس PHV (که در ایالات متحده با نام تویوتا پریوس پرایم شناخته می‌شود) را در جاده‌های عمومی ژاپن آغاز کند. تویوتا پریوس در این طرح با باتری‌های خورشیدی باکیفیت تجهیز خواهد شد.

آزمایش این خودروی خورشیدی در ژاپن برگزار می‌شود و از حمایت شرکت شارپ و سازمان توسعه فناوری‌های صنعتی و انرژی‌های نو (NEDO) ژاپن بهره می‌برد.

به گفته خودروساز ژاپنی، هدف طرح این است که برای ارزیابی اثربخشی پیشرفت در زمینه شعاع حرکتی و بهره‌وری سوخت خودروهای هیبریدی-برقی استفاده شود. تویوتا پنل خورشیدی شارپ را روی سقف، کاپوت، در صندوق عقب و سایر نقاط پریوس نصب می‌کند تا خودروی نمایشی برای آزمایش در جاده‌های عمومی ژاپن آماده شود.

در مقایسه با تویوتا پریوس که هم‌اکنون با سیستم شارژر خورشیدی سقفی در دسترس است، خودروی نمایشی از هر نظر وضعیت بهتری دارد. در ۸۶۰ وات، خروجی برقی تولیدی ۴/۸ برابر بزرگ‌تر است و بازده تبدیل باتری خورشیدی به بیش از ۳۴ درصد (در مقایسه با ۲۲/۵ درصد) می‌رسد. مهم‌تر از همه اینکه نسخه‌ی نمایشی این خودرو از سیستمی بهره می‌برد که هم در حالت پارک و هم در هنگام حرکت، باتری را شارژ می‌کند.

انتظار می‌رود این پیشرفت به بهبود درخورتوجه شعاع حرکتی در حالت تمام الکتریکی و میزان بهره‌وری سوخت خودروی هیبریدی کمک کند. تویوتا ادعا می‌کند که بیشینه شارژ روزانه خودروی آزمایشی در هنگام پارک، برابر با شعاع حرکتی حدود ۴۴/۵ کیلومتر است؛ در حالی که شعاع حرکتی مدل استاندارد در این حالت به ۶/۱ کیلومتر محدود می‌شود.

هنگامی که خودرو در حال حرکت باشد، شرایط بهتر نیز می‌شود زیرا بیشینه شارژ روزانه با شعاع حرکتی حدود ۵۶/۳ کیلومتر برابر است. سیستم شارژ خورشیدی تویوتا پریوس استاندارد در حال حرکت تنها برق مورد نیاز برای باتری کمکی را فراهم می‌کند که برای ناوبری و سایر سیستم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تویوتا این آزمایش‌ها را تحت شرایط مختلف رانندگی در شهر توکیو و سایر مناطق ژاپن انجام خواهد داد. هدف این است که از داده‌های حاصل برای توسعه سیستم شارژ خورشیدی خودرو استفاده شود.

Ad

روی خط خبر

  • ماجرای عرضه مواد دخانی با اسانس های خاص/تنباکو با طعم گیلاس
  • نحوه برگزاری امتحانات هنرستانی‌ها اعلام شد
  • وزارت بهداشت: کاهش شدید مبتلایان به کرونا از ۱۰ روز گذشته/ موج دوم اپیدمی در پاییز
  • ‍‍‍ رونمایی پروژه‌های ‎اقتصاد دیجیتال با حضور روحانی
  • ‍‍‍ چهارمین نفتکش ایران وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شد
  • هیچ سربازی بر اثر کرونا فوت نکرده است
  • موافقت رهبر انقلاب با اختصاص ۵۰میلیون یورو برای آب و فاضلاب اهواز
  • داوجونز برای دومین روز متوالی ۵۰۰ واحد جهش کرد
  • تعدیل نیروی گسترده در بوئینگ
  • چین سال آینده استفاده از یوآن دیجیتال به جای پول نقدرا آغازمی‌کند
  • صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا یک سوم کاهش یافت
  • قیمت نفت خام با سقوطی 6 درصدی بسته شد
  • تا ۲روز دیگر پرونده وام یک میلیونی کرونا بسته می‌شود
  • واکنش زیباکلام به قتل وحشتناک رومینا توسط پدرش
  • برگزاری مراسم الحاق بیش از ۱۰۰ فروند شناور به نیروی دریایی سپاه با حضور سردار سلامی
  • داشتن برگه سهام عدالت، به معنی مشمول بودن است؟
  • تحریم دو دانشمند هسته‌ای ایران از سوی آمریکا
  • اعلام ساعات کار سازمان‌ها و ادارات آموزش و پرورش از ۱۰ خرداد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۳/۰۸
  • کیانوش عیاری: لطفا “خانه پدری” را به خاطر مردم دوباره اکران کنید
  • قربانیان کرونا در آمریکا از مرز 100 هزار نفر گذشت
  • ماسک برای کودکان زیر دو سال «بسیار خطرناک» است
  • پشت پرده کامیون های وارداتی اروپایی چیست؟
  • در بازار خودرو،کسی فروشنده نیست/ قیمت ها افت کرد
  • زور کرونا به خودروهای GAC نرسید!
  • رادیو تلویزیون فارسی اسرائیل، رسما تعطیل شد
  • حکم مقام معظم رهبری برای لاریجانی
  • رونمایی از شرط جدید ثبت‌نام خودرو/ تمام مبلغ خودرو یکجا واریز شود!
  • کنگره آمریکا طرح تحریم چین را تصویب کرد
  • پاسخ به ابهامات درباره سرنوشت کسبه پاساژ پروانه
  • Ad