درخواست خانواده معتادان متجاهر برای افزایش زمان نگهداری آنها در مراکز

    کد خبر :571580

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: افزایش مدت زمان نگهداری معتادان خواسته آنها و به ویژه خانواده‌های معتادان است.

سعید منتظر المهدی درباره مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر در مراکز ماده ١۶، افزود: مدت زمان نگهداری معتادان در این مراکز به شرایط آنجا بستگی دارد.

وی با بیان اینکه می توانیم براساس قانون، مدت زمان نگهداری معتادان را تا دو دوره ٣ ماهه تمدید کنیم، اظهار کرد: این مدت زمان براساس پروتکل‌ها تعیین می شود که باید “مناسبت‌ها” و “ملزومات” آن را بدست بیاوریم که بتوانیم معتادان را بیشتر هم نگه داریم.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: بخشی از افزایش مدت زمان نگهداری به درخواست خود معتادان است، به ویژه خانواده‌ها وقتی می‌بینند که این فرایند جواب داده و نتیجه گرفته، خودشان درخواست می‌کنند که معتادان بیشتر در این مرکز نگهداری شوند.

به گزارش تسنیم،منتظرالمهدی ادامه داد: در واقع این بازاجتماعی شدن افراد با توانمندسازی آنها انجام می‌شود. یعنی معتادان در آنجا در کارگاه‌های موجود در مرکز حرفه آموزی می‌شوند. اصولا این معتادان از قبل کاری بلد بوده‌اند و حالا در همان حرفه‌های خودشان مهارت آموزی می‌شوند و به این ترتیب می‌توانند در آینده خرج زندگیشان را در بیاورند و به چرخه زندگی برگردند.

وی درباره افزایش ظرفیت مرکز مهر سروش (کهریزک) نیز توضیح داد: این مرکز تا ۵ هزار نفر ظرفیت دارد و مرحله به مرحله به ظرفیت آن افزوده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید