از توقف تعریض یک خیابان بعد از۴۰ سال تا ایجاد پلازا در خیابان ۱۷شهریور

    کد خبر :571513

شهردار منطقه ۱۴ آخرین وضعیت پروژوه‌های این منطقه را تشریح کرد.

رضا عباسی شب گذشته در شبگردی اصحاب رسانه در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی این منطقه با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری سعی شده تا پروژه‌هایی که موجبات رضایت مردم منطقه را جلب می‌کند، انجام شود، گفت: در منطقه ۱۴ تنها دو پمپ بنزین بزرگ مقیاس آن هم در جداره منطقه فعال بود. مردم برای استفاده از این پمپ بنزین‌ها می‌بایست مسافت زیادی طی کرده و در صف‌های طولانی می‌ماندند که حالا با کمک بخش خصوصی توانستیم قرارداد احداث دو پمپ بنزین کوچک مقیاس شش نازله در منطقه ایجاد کنیم که با مخازن ۴۵ هزار لیتری فعالیت خواهند کرد.

وی همچنین در حاشیه بازدید از شهربازی بسیج با بیان اینکه این شهربازی مدت‌هاست به دلیل تعمیرات بسته است، گفت: ۸۰ درصد کارهای عمرانی شهربازی انجام شده و سازمان مشارکت‌ها می‌بایست نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کنند.

وی همچنین در حاشیه بازدید از ایستگاه مترو بسیج با بیان اینکه این ایستگاه پیش از این افتتاح شده بود اما به دلیل برخی مشکلات مجدداً مورد اصلاح قرار گرفت، گفت: یکی از مشکلات خط شش در نیمه شرقی نداشتن پایانه است چرا که اگر پایانه نداشته باشد، نمی‌توانیم سر فاصله خط شش را کاهش دهیم و به همین دلیل حتماً می‌بایست پایانه ایجاد شود اما در حال حاضر تونل در ورزشگاه تختی بیرون می‌آید و به نظر می‌رسد برای ایجاد پایانه باید با وزارت ورزش و جوانان به توافق برسیم.

شهردار منطقه ۱۴ همچنین در حاشیه بازدید از پارکینگ طبقاتی تونل امیرکبیر با بیان اینکه فاصله عرشه تونل امیرکبیر تا کف فضایی است که سه طبقه پارکینگ طبقاتی با ۵۶۰ واحد پارکینگ ایجاد شده است که حدفاصل خیابان ۱۷ شهریور و خیابان شکوفه خواهد بود افزود: برای امسال ۱.۵ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که هنوز بخشی از آن تخصیص داده نشده است.

عباسی با بیان اینکه قرار بود بر روی این زمین که حدود ۶۰۰۰ متر است، بارگذاری تجاری و انبوه‌سازی شود، گفت: اما با نظر شهردار تهران جلوی ساختمان‌سازی گرفته و قرار شد که این مکان تبدیل به یک پلازای شهری شود.

وی با بیان اینکه البته فضای روی تونل امیرکبیر بین منطقه ۱۲ و ۱۴ مشترک است و باید هر دو منطقه طرح مشترک دهند، گفت: پارکینگ این منطقه در اختیار شرکت عمران مناطق است و مشاور طرح پلازای شهری را نیز سازمان نوسازی انتخاب خواهد کرد و امیدواریم تا پایان سال تعیین تکلیف شود چرا که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون نیز ۸ میلیارد تومان خرج این پارکینگ سه طبقه شده است.

به گزارش ایسنا،شهردار منطقه ۱۴ همچنین در مورد طرح تعریض خیابان کرمان با بیان اینکه این طرح قرار بود به گونه‌ای انجام شود که خیابان کرمان از وسط تعریض شود، گفت: از سال ۵۷ که طرح این تعریض تصویب شد، تاکنون که بیش از ۴۰ سال می‌گذرد هنوز نتوانستیم اقدام مؤثری انجام دهیم و تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که قرار بود خیابان‌های شش متری به ۳۵ متر افزایش یابد که این مهم محقق نشد و متأسفانه در این مدت به صورت دندانه‌ای املاک تملک شد اما بعد از اینکه مدیریت شهری جدید مستقر شد، پیشنهاد دادیم که طرح تعریض متوقف شود و پیشنهاد خود را به کمیسیون ماده ۵ بردیم چرا که در این طرح تعریض املاک مهمی همچون آرامستان ارامنه، باغ وثوق‌الدوله و بیمارستان مردم وجود داشت که عملاً با اجرای این طرح از بین می‌رفت لذا طرح توقف این تعریض به کمیسیون ماده ۵ ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح متأسفانه نارضایتی ۴۰ ساله مردم را به همراه داشت، گفت: امیدوارم موجبات رضایت مردم فراهم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید