تهیه دستورالعمل اداره «مدارس وابسته»

    کد خبر :571396

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش از تهیه متن بازنگری در آیین نامه و طراحی دستورالعمل مدارس وابسته و ارائه آن به شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد.

رسول پاپایی درباره مدارس وابسته توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: یکی از مباحث مرتبط با مدیریت شوراهای آموزش و پرورش، مدارس وابسته است.

وی افزود: مدارس وابسته مدارسی هستند که جهت اجرای هزینه و مدیریت به بخش‌هایی که مایل هستند در حوزه تعلیم و تربیت ورود کنند، اختصاص دارد که از جمله آنها می‌توان به کارخانجات اشاره کرد؛ کارخانجاتی که قصد دارند مدارسی داشته باشند و نیروی متناسب با مهارت‌های مورد نیاز خود را تربیت کنند. به عنوان مثال صنایعی چون سرامیک سازی، خودرو سازی و غیره ممکن است تمایل به برخورداری از مدرسه تخصصی داشته باشند.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این مدارس بیشتر در دوره دوم متوسطه و در بخش‌های صنعتی در قالب هنرستان فعالیت می‌کنند، به ضرورت ایجاد پیوندی میان صنعت و آموزش‌های قبل از دانشگاه اشاره و اظهار کرد: این مدارس بویژه در بخش‌های صنعتی و تولیدی در حوزه آموزش و پرورش ورود می‌کنند.

پاپایی با بیان اینکه مدارس وابسته دارای آیین نامه اجرایی هستند، ولی طی سال‌های قبل دستورالعملی برای آن طراحی نشده است گفت: بازنگری در آیین نامه و درخواست طراحی دستورالعمل مربوطه را به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه کرده‌ایم و تلاش ما این است که بخش‌های صنعتی توانا، کارخانجات، بانک ها، دانشگاه ها و سایر مراکز و بخش‌ها که می‌توانند در پیوند تحصیلات آموزش عمومی به بخش‌های صنعت کمک کنند، وارد عمل شده و از این ظرفیت استفاده کنند.

وی ادامه داد: پیوند میان بخش آموزش، صنعت، اشتغال و کار برای ما پراهمیت است. در حال حاضر با احتساب مدارس فرهنگ، ۴۷۷ مدرسه وابسته داریم.

به گزارش ایسنا،مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش همچنین به فراهم شدن بستر فرهنگی “مشارکت” و شناسایی ظرفیت‌های آن اشاره و تاکید کرد: فرصت‌هایی که آموزش و پرورش می‌تواند در اختیار بخش‌های مختلف جامعه برای حضورشان در آموزش و پرورش پیش‌بینی و بسترسازی کند، بی شمار و پراهمیت است. تمرین مشارکت در لایه‌های مختلف جامعه باید صورت بگیرد و به نوعی یکی از وظایف شوراها، بسط فرهنگ مشارکت ذینفعان آموزش و پرورش از اولیاء و مدیران دانش‌آموزان گرفته تا دیگر اقشار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید