واکنش عضو کمیته استیناف به حکم کمیته اخلاق درباره فینال جام حذفی

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۱۸
    کد خبر :570430

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به اتفاقات رخ داده درباره حکم کمیته اخلاق واکنش نشان داد.

مهدی دادرس درباره ادعای برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبنی بر عدم صلاحیت رسیدگی کمیته اخلاق به اتفاقات فینال جام حذفی و اینکه برخی از محکومان بابت این موضوع به کمیته استیناف شکایت کرده‌اند, اظهار داشت: در مجموعه ارکان قضایی ما نمی‌توانیم با پیش داوری و پیش بینی موضع‌گیری کنیم اما اگر بخواهم در این باره کلی حرف بزنم باید بگویم بعد از هر حکم قضایی که صادر می‌شود, اگر فرد محکوم شده اعتراض داشته باشد می‌تواند اعتراضش را به کمیته استیناف بیاورد.

وی با بیان اینکه «اگر بخواهیم با پیش زمینه ذهنی حکمی صادر کنیم قضاوت، خاصیتش را از دست می‌دهد» عنوان کرد: این حق طبیعی محکوم پرونده است که اگر به رای کمیته اخلاق اعتراض دارد, به کمیته استیناف اعتراض کند. در کمیته استیناف 5 نفر حضور دارند و دلایل اعتراض را بررسی و بر اساس مدارک پروند حکم نهایی را صادر می‌کنند. ما الان نمی‌توانیم بگوییم که کمیته اخلاق صلاحیت رسیدگی به این پرونده را داشته یا خیر و ابتدا باید شکایت به دست ما برسد و بعد با تشکیل جلسه این موضوع را بررسی کنیم.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره دفاع علی اکبر محمدزاده (رئیس پیشین کمیته اخلاق) از احکام کمیته اخلاق برای دیدار فینال جام حذفی گفت: آئین نامه می‌گوید که اگر کمیته اخلاق حکمی صادر می‌کند, این حکم لازم‌الاجرا است, این را من نمی‌گویم و آئین نامه می‌گوید. این حکم از سوی کمیته اخلاق صادر شده و طبق آئین نامه وجاهت قانونی دارد اما زمانی اجرایی می‌شود که توسط فدراسیون فوتبال و دبیرکل ابلاغ شود.

دادرس تصریح کرد: تشخیص اینکه کمیته اخلاق صلاحیت رسیدگی به احکامی که صادر کرده را دارد یا خیر بر عهده ما نیست, مگر آنکه برای این موضوع به کمیته استیناف شکایت شود و پروند به دست ما برسد. کاری به پیش فرض‌ها نداریم و نمی‌توانیم این موضوع را قضاوت کنیم و باید با ادله حرف بزنیم.

وی همچنین درباره شکایت علی کفاشیان و عباس ترابیان به کمیته استیناف برای حکم اخیر کمیته اخلاق عنوان کرد: هنوز این پرونده به دست کمیته استیناف نرسیده و در صورتی که زیر دست ما بیاید به آن رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش تسنیم, کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال روز گذشته (یکشنبه) به دلیل اتفاقات دیدار فینال جام حذفی در احکامی حیدر بهاروند (رئیس سازمان لیگ) و سعید فتاحی (رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ) را علاوه بر جریمه نقدی به ترتیب به مدت پنج و دو سال از کلیه فعالیت‌‌های فوتبالی محروم کرده بود. این کمیته همچنین عبدالکاظم طالقانی (رئیس هیئت فوتبال خوزستان) را به جریمه نقدی محکوم کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید