آزمایش مدل برقی بی‌ ام‌ و سری 5

  • خودرو
  • یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۳:۲۹
    کد خبر :565305

بی‌ام‌و نسخه‌ای مفهومی از مدل برقی سری ۵ را آزمایش می‌کند که ۷۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۰ هزار نیوتن‌متر گشتاور دارد.

بی‌ام‌و نیز مانند بسیاری از خودروسازان دیگر اعتقاد دارد برقی‌شدن خودروها در آینده اجتناب‌ناپذیر است. محصول الکتریکی جدید بی‌ام‌و مدل iX3 خواهد بود که از موتور برقی استفاده خواهد کرد. بی‌ام‌و درکنار این پروژه، پروژه‌ی تحقیقاتی دیگری را نیز شروع کرده و آن نسخه‌ای برقی و بسیار قدرتمند از سری ۵ است. به‌گفته‌ی متیس اشتنگل، مدیر این پروژه، موتور الکتریکی این خودرو می‌تواند ۷۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۰ هزار نیوتن‌متر گشتاور (گشتاور واقعی پیشرانه ۱,۱۵۰ نیوتن‌متر) تولید کند. برای مقایسه باید بدانید این خودرو ۱۰۳ اسب‌بخار قدرت بیشتر و ۹,۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری از قوی‌ترین مدل سری ۵ کنونی، یعنی M5 دارد.

در این خودرو از سه موتور الکتریکی استفاده شده که یکی در جلو و دو تای دیگر در عقب قرار دارند. محور جلو این مدل متعلق به نسل جدید بی‌ام‌و سری ۷ است؛ اما محور عقب تنها در برخی قطعات با سدان لوکس سری ۷ اشتراک دارد. سایر بخش‌های این خودرو با سری ۵ فعلی تفاوت چندانی ندارند و ظاهر آن مانند مدل M550i xDrive است.

با اینکه این سدان الکتریکی بیش از ۲.۴ تن وزن دارد، به‌دلیل قدرت فراوان موتورهای برقی می‌تواند در کمتر از سه ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند. باتری به‌کاررفته در این خودرو ۴۵ کیلووات‌ساعت ظرفیت دارد که ظرفیت چندان زیادی به‌نظر نمی‌رسد. این مدل خودرویی تحقیقاتی است و هیچ‌گاه تولید نخواهد شد؛ اما نشان می‌دهد بی‌ام‌و توانایی کامل را در ساخت خودروهای برقی با عملکرد فنی بسیار چشمگیر دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید