برهم صالح: با هر کس که بخواهد عراق را وارد جنگ تازه‌ای کند، مقابله می‌کنیم

    کد خبر :564982

رئیس جمهور عراق با تأکید بر مقابله بغداد با جنگ‌افروزان، تأکید کرد که مسئولان عراقی مخالف آغاز هر جنگ تازه‌ای در منطقه هستند.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق تأکید کرد که این کشور مخالف آغاز هر جنگ جدیدی در منطقه است.

صالح در جریان همایشی که سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق به مناسب سالگرد انقلاب 1920 این کشور برگزار کرد، گفت: «همه ما در منطقه تجربه بیشتری داریم و گرفتاری‌هایی که بر ما گذشت، باعث شد که بر دوش خود، [مسئله] مسئولیت برقراری صلح را اصلاح کنیم».

انقلاب 1920 که از آن با نام‌های خیزش ۱۹۲۰ و انقلاب بزرگ عراق در ۱۹۲۰ یاد می‌شود، شورش علیه حکمرانی بریتانیا و عمال آن بود.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از رئیس جمهور عراق گزارش داد که «جنگ‌هایی که ملت ما با آن دست و پنجه نرم کرد، ما را مجبور می‌کند که به جنگ “نه” بگوییم».

به گزارش فارس،وی در ادامه اعلام کرد که برای مقابله با جنگ، برقراری آتش‌بس و صلح، حفظ حقوق ملت، ثبات عراق و «مقابله با هر کسی که بخواهد عراق را وارد درگیری‌هایی کند که به دور از منافع عراق است… با برادران‌مان همکاری می‌کنیم».

رئیس جمهور عراق خاطر نشان کرد که «نیاز داریم همگی علیه تمام کسانی که در تلاشند به ثبات ما خدشه وارد کنند، اجماع کنیم و باید با کشورهای منطقه تماس داشته باشیم تا آن را از مصائب جنگ دور کنیم و به سمت آرامش سوق دهیم».

در همین ارتباط، رئیس‌جمهور عراق سه‌شنبه هفته جاری تأکید کرد که بغداد با استفاده از خاک عراق برای اقدام نظامی علیه ایران مخالف است.

وی همچنین گفت که مردم عراق تحریم را تجربه کرده‌اند و در این زمینه با مردم ایران احساس همبستگی دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید