روسیه و چین توافقی برای دوری از دلار آمریکا امضا کردند

    کد خبر :564768

مسکو و پکن قراردادی امضا کرده‌اند که طی آن از ارزهای ملی خود در تجارت دوجانبه استفاده می‌کنند و معامله با ارزهای خود را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهند.

مسکو و پکن قراردادی امضا کرده‌اند که طی آن از ارزهای ملی خود در تجارت دوجانبه استفاده می‌کنند و معامله با ارزهای خود را تا 50 درصد افزایش می‌دهند. این دو کشور تلاش برای دوری از دلار آمریکا را افزایش داده اند .
این سند توسط آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه و یی گنگ، رئیس بانک پیپل چین در همین ماه ژوئن امضا شد .
مسکو و پکن در حال ساخت مکانیسم های جدیدی برای پرداخت‌های بین مرزی بین روسیه و چین هستند. نامه‌ای از سرگی استورچاک، معاون وزیر دارایی روسیه به آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار ملی دومای دولتی روسیه منتشر شده است. این دو کشور درگاه‌های پرداختی بین جایگزین های داخلی خود برای سیستم سنتی سوئیفت ایجاد کرده‌اند . سیستم روسی برای انتقال پیام‌های مالی SPFC است و سیستم پرداخت بین مرزی_بین بانکی چین CIPS نامیده می شود .
این دو کشور مجبور می شوند تاسیسات مالی روبل و یوآن برای تقویت تجارت بین ارزی و کاهش ریسک نوسانات نرخ ارز ایجاد کنند.آکساکوف اضافه کرد در سال‌های آتی سیستم های پرداخت با ارز ملی روسیه و چین از 10 تا 50 درصد افزایش می‌یابند و 5 برابر می‌شوند .
مکانیسم های پرداخت با ارزهای ملی تا سال آینده اجرایی می‌شوند. اول شرکت‌های اصلی با مشارکت دولت از بخش هایی مثل انرژی و کشاورزی به آن می‌پیوندند. پرداخت ها با یوآن و روبل در قراردادهای فعلی که با دلار بسته شده اند هم اجرایی می‌شود .
چین بزرگترین شریک تجاری روسیه است که تجارت دو جانبه آنها به 107 میلیارد دلار می‌رسد. هر دو طرف قصد دارند مقدار فعلی تجارت را طی چند سال آینده دو برابر کنند .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید