«شیر شاه» نیامده رکورد زد

    کد خبر :564744

بازسازی جان فاورو از انیمیشن «شیر شاه» به نظر می‌رسد با افتتاحیه‌ای ۱۵۰ میلیون دلاری کار خود را در سینماها شروع کند. از این انیمیشن به عنوان یکی از پول‌سازترین فیلم‌های کمپانی دیزنی یاد می‌شود.

در حالی که بازسازی لایو اکشن از انیمیشن «شیرشاه» از ۲۹ جولای (هفتم مرداد) راهی سینماها می‌شود، از این فیلم به‌عنوان یکی از پول‌سازترین فیلم‌های دیزنی یاد می‌شود.

در چند هفته‌ای که به اکران این فیلم باقی مانده شاید میزان فشار دیزنی بر بازاریابی بتواند تغییراتی در فروش ایجاد کند، اما پیش‌بینی‌ها به ویژه در اکران تابستانی که شماری از فیلم‌های پرفروش راهی بازار می‌شوند، می‌تواند خارج از برآوردها عمل کند.

دیزنی هم دلایل خودش را برای امیدوار بودن دارد. یکی از مهمترین این دلایل آمار پیش فروش اینترنتی بلیت «شیرشاه» است که بالاترین در میان فیلم‌های دیزنی بوده است. «شیر شاه» رکورد پیش فروش بلیت را شکسته و بالاتر از «دیو و دلبر»، «علاءالدین» و «کتاب جنگل» در همان بازه زمانی از چرخه فروش قرار گرفته است. با این حال این فیلم هنوز پشت سر «انتقام‌جویان: پایان بازی» که پرفروش‌ترین پیش فروش بلیت در سال ۲۰۱۹ را داشت، جای دارد.

فاورو از بازیگران درجه یک برای «شیر شاه» استفاده کرده که شامل دونالد گلاور در نقش سیمبا، بیانسه در نقش نالا، چیویتل اجیوفور در نقش اسکار و بیل آیشنر و ست روگن در نقش تیمون و پومبا است. جیمز ارل جونز نیز صدای موفاسا را ارایه کرده که ۲۵ سال پیش در فیلم انیمیشن «شیر شاه» همین صداپیشگی را برعهده داشت.

«شیر شاه» سومین بازسازی زنده دیزنی از یک انیمیشن است که امسال راهی سینماها می‌شود. «دامبو» ساخته تیم برتون با فروش ۳۵۱ میلیون دلار که کم‌ترین فروش با استانداردهای دیزنی بود کارش را به پایان برد. «علاءالدین» به کارگردانی گای ریچی بازخورد بهتری داشت و تاکنون ۸۱۵ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروش کرده است.

فاورو پیشتر کارگردانی «کتاب جنگل» را در سال ۲۰۱۶ برای دیزنی انجام داده بود که با افتتاحیه ۱۰۳ میلیون دلاری کارش را شروع کرد و در نهایت در جهان ۹۶۶ میلیون دلار فروش کرد. این استودیو سود عظیمی هم با فیلم «دیو و دلبر» از بازسازی انیمیشنی به همین نام با بازی اما واتسون داشت و فروشش را با رقم چشمگیر ۱۷۴ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ شروع و در نهایت بیش از ۱.۲ میلیارد دلار فروش کرد. «آلیس در سرزمین عجایب» هم دیگر فیلم لایو اکشن دیزنی از انیمیشن‌های گذشته‌اش است که با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری کارشان را شروع کرده‌اند.

«شیر شاه» که فیلمی در ابعاد یک بلاک‌باستر است همزمان با آمریکا در دیگر نقاط جهان اکران می‌شود و خود دیزنی کار توزیع این فیلم را برعهده دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید