تصویب طرح بازآفرینی شهر قدس در مراحل پایانی

    کد خبر :564511

معاون عمرانی استانداری تهران از طی مراحل پایانی تصویب طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر قدس خبر داد.

محمد تقی‌زاده  با اشاره به اینکه ۱۰ درصد مساحت کل شهر قدس را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، اظهارکرد: در آخرین جلسه کمیسیون ماده ۵ استان تهران پرونده چندین شهر در حیطه بازآفرینی شهری محدوده‌های بافت فرسوده مورد بررسی اعضا قرار گرفت که یکی از این پرونده‌ها مربوط به شهر قدس بود چون پس از تهران در سطح استان مساحت زیادی از آن بافت فرسوده قلمداد می‌شود.

وی افزود: یکی از سیاست‌های مهمی که در سطح استان تهران توسط استانداری پیگیری می‌شود موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده است. در همین راستا برای شهر قدس که شهری متراکم هم به لحاظ جمعیتی و هم بافت مسکونی است، مشاور پروژه بازآفرینی طرح خود را ارائه کرد که در جلسه کمیسیون ماده ۵ ایراداتی به آن گرفته شد.

تقی‌زاده ادامه داد: ایرادات طرح ارائه شده در بخش‌های جمعیت‌پذیری، زمانبندی اجرای طرح و مقررات تفکیک انشعابات و… بود که مقرر شد این ایرادات ظرف مدت دو هفته توسط مشاور اصلاح و بار دیگر به کمیسیون ارسال شود تا پس از تصویب نهایی برای اجرا ابلاغ شود.

وی تاکید کرد: برای بازآفرینی شهری در شهر قدس هنوز با توجه به عدم تصویب نهایی طرح، برنامه زمانبندی تعیین نشده است و همین موضوع در طرح یکی از ایرادات بود که برنامه زمانبندی پیش بینی شده قابلیت اجرا نداشت و مقرر شد که توسط مشاور اصلاح شود.

به گزارش ایسنا،معاون استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بررسی پرونده بازآفرینی شهرهای وحیدیه و حسن آباد در سطح استان خبر داد و گفت: در شهر وحیدیه بخشی به عنوان ساخت و ساز باغ ویلا بود که تراکم مسکونی را با هدف کاهش ساخت و ساز در محدوده کم کردیم و طرح به شکل باغ ارائه شد و سرانه‌ها هم مطلوب تأمین شد که به تصویب کمیسیون رسید. همچنین برای شهر حسن آباد طراحی خوبی ارائه و سرانه‌های خدماتی مناسبی در آن مدنظر قرار گرفته شد و به تصویب کمیسیون رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید