5+1 پای میز احتمالات

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ ۱۳:۲۲
    کد خبر :564304

 تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم رقابت‌های لیگ ملت‌های 2019 باید در پلوودیف بلغارستان به مصاف تیم‌های صربستان، بلغارستان و آمریکا برود و برای قطعی کردن صعود خود تنها به یک پیروزی نیاز دارد.

با نگاهی به جدول رده‌بندی مسابقات و با توجه به اینکه برزیلی‌های صدرنشین در این هفته میزبان هم هستند می‌توان صعود این تیم را به مرحله نهایی قطعی دانست. شاگردان ایگور کولاکوویچ برای صعود به مرحله بعدی تنها به یک پیروزی برابر یکی از تیم‌های صربستان، بلغارستان یا آمریکا دارند که اتفاق دور از دسترسی نیست.

فرانسوی‌ها با نتایجی که در هفته چهارم به میزبانی اردبیل کسب کردند و توانستند 3 پیروزی به دست بیاورند شانس بسیار زیادی برای حضور در شیکاگو دارند؛ آنها با پیروزی مقابل ایتالیا یا کانادا می‌توانند حکم صعودشان را امضا کنند. روس‌ها از دیگر مدعیان صعود هستند و در هفته پنجم باید به میزبانی استرالیا به مصاف تیم‌های چین، آرژانتین و استرالیا بروند؛ با توجه به شرایط بحرانی تیم‌های آسیایی در این گروه به نظر می‌رسد صعود روس‌های جوان و قدرتمند را هم باید قطعی دانست.

به گزارش فارس،بر این اساس تنها یک سهمیه باقی خواهند ماند که به یکی از تیم‌های ایتالیا، لهستان، کانادا یا آرژانتین خواهد رسید. لهستان با توجه به جایگاهش و اینکه در هفته پنجم باید به مصاف تیم‌های آلمان، ژاپن و پرتغال برود شانس بیشتری نسبت به سایر تیم‌ها خواهد داشت. از طرفی لاجوردی‌پوشان هم باید به میزبانی برزیل با تیم‌های فرانسه، کانادا و برزیل روبرو شوند که این تقابل‌ها شانس شاگردان بلنجینی برای صعود به فینال را روی کاغذ کم می‌کند.

چندیش پیش هم یکی از سایت‌های معتبر والیبالی درخصوص برزیل نوشت: ریاضیات می‌گوید که حضور برزیل در فینال هنوز قطعی نیست، اما آنها شانس زیادی دارند. اگر شاگردان رنان دال‌زاتو که 5 هفته هم محروم بود در سه مسابقه پیش‌روی خود بازنده باشند و هیچ امتیازی کسب نکنند، لهستان این شانس را پیدا می‌کند تا در جمع تیم‌های صعود کننده قرار بگیرد. البته احتمال اجرایی شدن این سناریو بسیار کم است، چراکه برزیلی‌ها در هفته پنجم میزبان هستند و باید در خانه به مصاف حریفان خود بروند و تنها به یک امتیاز نیاز دارند.

برنامه بازی های ایران در هفته پنجم به شرح زیر است:

جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸: ایران – صربستان، ساعت ۱۸:۳۰

شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸: ایران – بلغارستان، ساعت ۲۲:۱۰

یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸: ایران – آمریکا، ساعت ۱۸:۳۰

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید