۳۰۰ قلم دارو در کشور بدون نسخه تجویز می شود

    کد خبر :564162

رئیس گروه تعرفه و استاندارد خدمت فرآورده های سازمان غذا و دارو، از امکان تجویز ۳۰۰ قلم دارو بدون نسخه پزشک و توسط داروساز در داروخانه های کشور خبر داد.

نوشین محمد حسینی، صبح پنج شنبه در برنامه روی خط خبر، تحت عنوان الگوی صحیح مصرف دارو در کشور، گفت: متأسفانه این باور که اگر داروهای گیاهی منفعت نداشته باشد، ضرر ندارد، اشتباه است که باعث تداخل در اثر گذاری داروهای شیمیایی و گیاهی می‌شود.

وی در مورد مصرف ویتامین‌ها، افزود: مصرف ویتامین‌ها نیز نباید خودسرانه مصرف شود و لازم است پزشک تجویز کند و اگر خواستیم خودسرانه مصرف کنیم، حداقل با داروساز داروخانه مشورت کند.

محمد حسینی، در مورد مصرف خودسرانه دارو در کشور، گفت: متأسفانه مصرف خودسرانه دارو در بین قشر تحصیل کرده جامعه به دلیل دسترسی به فضای مجازی و استفاده از مطالب شبکه‌های اجتماعی، بیشتر است. در حالی که همه مطالب فضای مجازی، قابل استناد نیست.

وی با گلایه از توصیه‌های دارویی هموطنان نسبت به یکدیگر، تاکید کرد: اثرگذاری دارو با توجه به فیزیولوژی بدن متفاوت است و ما نباید برای دیگران توصیه‌های دارویی داشته باشیم.

محمد حسینی در مورد تجویز تعداد اقلام دارویی در کشور، گفت: وقت آن رسیده که داروخانه‌های ما به محل ارائه خدمات دارویی تبدیل شوند تا بتوانیم از دانش و معلومات داروساز در مسیر تجویز منطقی دارو استفاده کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید