ورود تامل برانگیز یک شرکت واردکننده خودرو به عرصه ورزش

    کد خبر :563499

یکی از انتقاداتی که شرکت های خودروسازی مطرح است، باشگاه داری آنان است. بسیاری معتقدند که شرکت های خودروسازی نباید در زمینه باشگاه داری ورود کنند و بایستی صرفا به مسائل مربوط به تولید خودرو بپردازند.

این انتقاد به شرکت های خودروسازی در حالی مطرح است که اسناد رسمی حاکی از ورود شرکت های واردکننده خودرو به عرصه باشگاه داری نیز می باشند. طبق اسناد روزنامه رسمی به شماره 21560 مورخ 26 اسفند 1397، شرکت پرشیا خودرو، نماینده واردات”بی ام و” در ایران اقدام به اخذ مجوز فعالیت هرگونه فعالیت ورزشی مورد تایید وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و تاسیس و احداث باشگاههای ورزشی و شعب آن شده است.

از این رو برای اولین بار است که یک شرکت واردکننده خودرو به دنبال تاسیس باشگاه ورزشی و یا ورود در عرصه ورزش می باشد.

این اتفاق شاید در نگاه اول چندان با اهمیت نباشد ولی وقتی که تغییرات صنعت خودرو در کنار هم بررسی و تحلیل میشود سناریوها و سوالات مختلفی قابل طرح است. یکی از این سوالات این است که آیا ورود جدید شرکت پرشیا خودرو به عرصه ورزش و باشگاه داری ممکن است منجر به خرید باشگاه ورزشی سایپا شود؟

لازم به ذکر است که اولا طبق اعلام وزیر صنعت، شرکت های خودروسازی بایستی بخشی از شرکت های تابعه خود را واگذر کنند و ثانیا سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا سال ها در شرکت پرشیا خودرو به عنوان عضو هیئت مدیره مشغول به کار بوده است.

اگر قرار بر خرید باشگاه ورزشی سایپا توسط پرشیا خودرو باشد، با توجه به روابط صمیمی مدیران این دو شرکت با یکدیگر بایستی مراقبت کرد که همه روال این معامله طبق اصول و بر مسیر درستی پیش رود تا خدایی نکرده هیچ شائبه ای به وجود نیاید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید