جدیدترین اخبار
4 تیر 1398 ساعت 13:13 اقتصادی کد خبر :563248

بی ام و Z4 زیر دستان داهلر تیونینگ

به تازگی تست داینو بی ام و Z4 نشان داده است که این خودروی کوپه جذاب آلمانی قدرتی فراتر از عدد اعلام شده توس کمپانی سازنده را دارد. اما این دلیل نمی شود که عاشقان قدرت بیشتر منتظر نسخه M این خودرو نباشند .اما تا زمانی که بی ام و Z4 M روانه بازار شود شرکت های تیوینیگ مطرح جهان دست بکار شده اند تا با راهکارهای مخصوص خود ،قدرت و گشتاور موتور شش سلیندر Z4 را افزایش دهند.

برای آشنایی بیشتر بهتر است بدانیم که پیشرانه بی ام و Z4 در نسخه M40i موتور 6 سیلندر خطی است که بصورت استاندارد قدرتی برابر با 382 اسب بخار و گشتاوری برابر با 500 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می دهد. اگر این میزان از خروجی برایتان رضایت‌بخش نیست، با نصب کیت استیج 1 کمپانی تیونر داهلر می‌توان بیشینه قدرت خروجی این خودرو را به 402 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن را به 620 نیوتن‌متر رساند. با نصب کیت استیج 2 این کمپانی بیشینه قدرت تولیدی این خودرو به مرز 435 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور آن نیز به 640 نیوتن‌متر می‌رسد که ارتقا قابل توجهی نسبت به نمونه استاندارد Z4 است.

به گزارش پردیس خودرو، البته تاکنون داهلر در خصوص پرفرومنس خودرو ناشی از افزایش قدرت و شتاب اطلاعاتی را منتشر نکرده است اما بطور قطع شتاب اولیه این محصول تیونینگ شده کمتر 4.4 ثانیه نسخه استاندارد است. ضمن اینکه یقینا بیشینه سرعت آن نیز نسبت به نمونه استاندارد افزایش خواهد داشت. لازم به یادآوری است که بیشینه سرعت نسخه استاندارد Z4 روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

برای اینکه چاشنی Z4 M به این نسخه تیون شده تزریق شود، این تیونر یک سیستم اگزوز با چهار خروجی برای این خودرو نصب کرده است. ضمن اینکه یک اسپلیتر در زیر سپر جلو نصب شده و به جای رینگ‌های استاندارد، یک دست رینگ 21 اینچی برای این خودرو نصب شده است.

این تیونر با نصب یک سیستم تعلیق سخت‌تر با فنربندی کوتاه، ارتفاع Z4 تیون شده را کمتر کرده که این تغییر باعث بهبود هندلینگ و فرمان پذیری این خودرو هم می‌شود. مضاف بر آن مشتریان قادر به سفارش سیستم تعلیق دیگری هستند که می‌توان سختی و ارتفاع آن را از درون کابین تغییر دارد. کمپانی داهلر قصد دارد که در ادامه قطعات فنی و تزیینی بیشتری را برای این خودرو راهی بازار کند.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • دولت مجوز الحاق به پالرمو را دریافت نکرده است
  • تراز تجاری چین مثبت ۳۹.۶۵ میلیارد دلار شد
  • دلایل کاهش درآمدهای تهران ازمحل شهرسازی
  • «جوکر» صدرنشین باکس آفیس هالیوود شد
  • بازنگری در آیین‌نامه استخدامی شهرداری تهران پس از 40 سال
  • ترکی الفیصل: امکان گفت وگو با ایران درباره منطقه وجود دارد
  • تغییر اتهام «افساد فی الارض» برای 3 متهم محیط زیستی
  • رئیس قوه قضائیه: کشته شدن مردم در منطقه به هیچ وجه قابل تحمل نیست
  • تکذیب ادعای گارد مرزی عربستان درباره کمک به نفتکش سابیتی
  • سفر مشاور نخست‌وزیر ژاپن به تهران برای پی‌گیری ابتکارات آبه شینزو
  • تهدید رییس‌جمهور چین درباره اوضاع هنگ کنگ: بدن جدایی‌طلبان متلاشی و استخوان‌هایشان خُرد خواهد شد
  • نوبل اقتصادی 2019 به سه اقتصاددان رسید
  • الهه رضایی: هر روز وضع بدتر می‌شود!
  • مبناي ارتباط با سازندگان تامين با كيفيت است
  • ارتش آزاد جایگزین نظامیان آمریکایی در منبج می‌شود
  • جلسه هماهنگی مدرن سازی رآکتور تحقیقاتی اراک برگزار شد
  • اسکورسیزی علیه ابرقهرمان‌ها: مگر شهربازی‌ست؟
  • فروش کتاب‌های درسی در بازار سیاه
  • تفاهم‌نامه‌های مشترک برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار حاشیه شهرها
  • تعیین تکلیف بافت فرسوده 8 منطقه تهران
  • «پل چوبی» در آمریکا به نمایش در می‌آید
  • «روز‌های نارنجی» برنده بهترین فیلم جشنواره سوئد
  • رئیسیان: تا پایان دولت روحانی فیلم نمی‌سازم
  • سریالی انیمیشن درباره تیم فوتبال منچسترسیتی در راه است
  • انتشار پوستر نمایش‌های «هدیه کوچولو» و «یک روز و دو فصل»
  • اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان
  • تحریم‌های بزرگ علیه ترکیه در راه است
  • نظارت NGOهای محیط زیستی بر فاز دو باغ پرندگان
  • بررسی قانون ممنوعیت کامل تجارت عاج در دادگاه عالی انگلیس
  • سود اوراق خزانه‌داری آمریکا رشد کرد