تصویب لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس پس از دو سال

    کد خبر :562882

در حالی امروز لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان پس از گذشت بیش از دو سال از زمان ارایه به مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که مدیرکل حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست از افزایش حمایت‌های قضایی و بیمه‌ای از این گروه‌ها در پی تصویب این لایحه خبر داد.

معصومه حسین‌پور با بیان اینکه لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان با تغییر نام به لایحه حمایت قضایی و بیمه‌ای مأموران یگان حفاظت دستگاه‌های اجرایی امروز در صحن علنی مجلس تصویب شد، اظهارکرد: امیدواریم شورای نگهبان هم آن را تایید کند.

وی ادامه داد: این لایحه بیشتر بر حمایت قضایی از محیط‌بانان و بیمه‌ای تاکید دارد. بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی مکلف می‌شوند که ماموران خود را مطابق آیین‌نامه در قبال انجام وظایف و ماموریت‌های محوله حمایت و در قبال مسائلی مثل شهادت، بیماری‌های صعب‌العلاج، نقص عضو و از کارافتادگی بر اثر وقوع حوادث حین ماموریت‌ها بیمه کنند.

مدیر کل حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در صورت تایید این لایحه از سوی شورای نگهبان هزینه‌های درمانی و جبران صدمات به محافظان افتخاری و همیاران محیط زیست پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان هشتم اسفندماه ۱۳۹۵ در هیات وزیران به تصویب رسید و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ از سوی دولت روحانی راهی مجلس شورای اسلامی شد و بعد از دو سال انتظار امروز (سوم تیرماه ۱۳۹۸) به تصویب رسید و برای تایید به شورای نگهیان ارسال می‌شود.

با توجه به وقفه در بررسی و تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان، مطالبه اصلی آن است که مراحل قانونی برای نهایی شدن این قانون طی شود تا بخشی از مشکلات قضایی و بیمه‌ای سربازان محیط زیست حل و فصل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید