چین اولین مگا نفتکش هوشمند جهان را تحویل مشتری داد

    کد خبر :562749

یک نفتکش بزرگ، به اندازه ۳ زمین فوتبال، در شمال شرقی چین به مالک تحویل داده شد. این اولین نفتکش هوشمند جهان است و ظرفیت بارگیری آن ۳۰۸ هزار تن می‌باشد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، یک نفتکش بزرگ، به اندازه ۳ زمین فوتبال، در شمال شرقی چین به مالک خود تحویل داده شد. این اولین نفتکش هوشمند جهان است و ظرفیت بارگیری آن ۳۰۸ هزار تن می‌باشد.

طبق اعلام رسانه‌های چینی، مهمترین ویژگی این نفتکش غول‌پیکر، که نام آن «نیو جرنی» است، نصب شدن یک سیستم هوشمند بر روی آن می‌باشد. این نفتکش ۳۰۰ متری دارای سیستم اتوپایلوت، مدیریت هوشمند محموله مایعات و مدیریت هوشمند بهره‌وری انرژی، می‌باشد.

این نفتکش غول‌پیکر، جدیدترین نفتکشی است که به ناوگان گسترده شرکت «کشتی‌رانی و بازرگانی انرژی چین» ملحق می‌شود. این کشتی در شهر ساحلی دالیان، به مالکان خود تحویل داده شد. نفتکش «نیو جرنی» (سفر جرید) توسط بزرگترین شرکت کشتی‌سازی چین، صنایع کشتی‌سازی دالیان (DSIC) ساخته شده است، که بخشی از شرکت صنایع کشتی‌سازی چین (CSIC) است.

این کشتی در حال حاضر آزمون دریایی خود را به اتمام رسانده است و تست‌های دیگر آن، شامل تست تجهیزات و سیستم هوشمند هم انجام شده است.

معاون مهندس ارشد صنایع کشتی‌سازی دالیان، گوآن یین‌گوا، می‌گوید: در حال حاضر کشورهای سراسر جهان، به طور فعالی به دنبال توسعه کشتی‌رانی هوشمند و گسترش تجهیزات هوشمند برای کشتی‌ها هستند، که نقش مهمی در بهبود ایمنی ترافیک دریایی، کاهش مصرف انرژی، کاهش آلایندگی و کارایی اقتصادی، دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید