وقوع گرد و غبار در شش استان کشور

    کد خبر :562565

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از افزایش محسوس دما در کشور در نتیجه استقرار الگوی گرم تابستانه خبر داد و به وقوع گرد و غبار در شش استان کشور اشاره کرد.

احد وظیفه اظهارکرد: از امروز تا روز چهارشنبه (۳ تا ۵ تیرماه) با استقرار الگوی گرم تابستانه، جوی کاملاً پایدار در کشور حاکم خواهد شد که پیامد آن افزایش محسوس دما است.

وی ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روزهای پنجشنبه و جمعه ( ۶ و ۷ تیرماه) با عبور سامانه بارشی در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات شمال البرز و بخش‌هایی از شمال شرق کشور، بارش باران، گاهی رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: از امروز تا آخر هفته (۳ تا ۷ تیرماه) در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود همچنین در همین مدت با توجه به افزایش سرعت وزش باد به تناوب در جنوب سمنان، شمال یزد، شمال و شرق اصفهان، قم، مرکزی و جنوب تهران رخداد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

به گفته وظیفه، با توجه به افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق از بعدازظهر فردا (۴ تیرماه) و طی روز چهارشنبه (۵ تیرماه) احتمال وقوع گرد و خاک برای جنوب غرب کشور و استان بوشهر وجود دارد.

به گزارش ایسنا،مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امشب هوای تهران صاف همراه با وزش باد خواهد بود، گفت: فردا (۴ تیرماه) آسمان تهران صاف، در بعد از ظهر همراه با وزش باد است. پیش‌بینی می‌شود که دمای تهران در این روز در گرم‌ترین زمان ۴۰ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان ۲۸ درجه سانتیگراد باشد. همچنین پس‌فردا (۵ تیرماه) آسمان پایتخت صاف با بیشترین و کمترین دمای ۳۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید